După multe luni în care agenții economici s-au ferit să se înhame la construcția șoselei de coastă, miercuri, patru firme și-au prezentat ofertele, urmând ca ele să fie analizate și să se decidă care dintre societăți va construi șoseaua ce ar urma să decongestioneze traficul din zona peninsulară a Constanței. Viceprimarul Constanței Decebal Făgădău a declarat, ieri, că etapa de evaluare a proiectelor va dura între 60 și 90 de zile. „După evaluare vom anunța, dacă există, un câștigător. Urmează un termen legal în care așteptăm eventuale contestații, ulterior judecarea acestor contestații și, în cele din urmă, sper să semnăm un contract de execuție a lucrărilor”, a spus Decebal Făgădău. El a menționat că dacă nu sunt probleme lucrările la primul tronson al șoselei de coastă ar putea începe în primăvară. Există însă și o probabilitate sumbră în care niciun ofertant nu va fi desemnat câștigător. În această situație, Făgădău a explicat că nu va mai fi timp pentru organizarea altei licitații, deoarece termenul de implementare al proiectului este până la sfârșitul lui 2015, conform calendarului agreat cu UE și nu mai rămâne timp pentru realizarea lucrărilor. Totuși, municipalitatea nu renunță la acest proiect și va încerca să-l realizeze tot cu fonduri europene în următorul exercițiu financiar - 2014 - 2020.
TRASEUL ȘOSELEI DE COASTĂ Dacă nu luăm în calcul acest scenariu pesimist, în primăvară va începe construcția primului tronson al şoselei de coastă, ce va face legătura între Portul Tomis şi Plaja Modern și va avea o lungime de 2,7 kilometri. Costul lucrărilor la acest prim tronson ajung la 7,5 milioane de euro. „Șoseaua va porni de la Comandamentul Flotei va merge pe actualul traseu din jurul postului Tomis, apoi spre vechile cabine de duș și va urca spre intersecția străzilor Mihai Eminescu și Smârdan unde este fundația Oleg Danovski. Acolo se va face racordul cu rețeaua de drumuri existentă printr-un sens giratoriu, astfel încât să putem accesa toate direcțiile ieșind de pe șoseaua de coastă. Drumul va avea două benzi pe sens, va fi dublat de zona pietonală și o pistă de biciclete. Ne dorim ca în următorul exercițiu financiar să continuăm lucrările pentru cel de-al doilea tronson astfel încât să legăm centrul istoric de stațiunea Mamaia“, a declarat Făgădău. Viceprimarul a adăugat că întreaga şosea de coastă va avea 11 kilometri. Acest proiect este unul mai vechi al primarului Radu Mazăre care s-a lovit însă de nenumărate piedici puse de Guvernele Boc.