Pedeliştii critică... deciziile Guvernului

Social 08 Septembrie 2010 / 00:00 379 accesări

Absurdul actelor normative elaborate şi adoptate de Guvernul PDL a început să fie sesizat chiar şi de membrii partidului de guvernământ. Deputatul PDL Sulfina Barbu a declarat, ieri, la Parlament, că nu este de acord cu ideea lansată de Ministerul Finanţelor referitoare la dublarea din 2011 a contribuţiilor CAS pentru beneficiarii de drepturi de autor, precizând că această propunere nici măcar nu ar trebui luată în calcul. Mai mult, Sulfina Barbu a ţinut să dea asigurări că acest proiect nu a fost discutat în Guvern şi nu are nici acordul premierului, fiind doar o propunere a experţilor din Ministerul de Finanţe. „Vă asigur că nu e o decizie în acest sens, proiectul de act normativ despre care noi am auzit joi că va fi lansat în dezbatere publică de la directorul din Ministerul Finanţelor nu a fost discutat nici în Guvern, nu a avut nici acordul premierului. Discutăm despre o propunere a unor reprezentanţi din Ministerul Finanţelor”, a spus deputatul. Demnitarul a ţinut să precizeze că nu este de acord cu astfel de idei, lansate fără să fie consultat nimeni din societate. Ea a subliniat că trebuie stabilită, în primul rând, strategia fiscală pentru următorii trei ani.

CE STRATEGIE FISCALĂ ALEGEM. Ea a adăugat că această strategie trebuie decisă, prin dezbatere, împreună cu toţi reprezentanţii societăţii, termenul pentru elaborarea acesteia fiind 1 ianuarie 2011. Potrivit demnitarului, guvernanţii trebuie să decidă ce fel de fiscalitate vor în România: o fiscalitate care să se ducă pe impozitarea forţei de muncă sau care să încurajeze locurile de muncă sau IMM-urile. „Vreau să consult toţi factorii din societatea românească, pentru a lua cea mai bună decizie. În momentul în care vom decide strategia fiscală, cu linii clare pentru următorii trei ani, vom şti ce facem şi pe impozitarea muncii”, a conchis deputatul democrat-liberal. Joi a fost supus dezbaterii publice un proiect de modificare şi completare a Legii privind Codul Fiscal - care ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2011 şi să se aplice începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2011 - ce prevede că persoanele cu venituri din activităţi independente vor plăti contribuţii de asigurări sociale de cel puţin 25,36% şi până la 35% din venituri, aproape dublu faţă de nivelul actual.

12