Pedeliştii de la Transporturi preferă bani de la stat în loc de fonduri europene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Pedeliştii de la Transporturi preferă bani de la stat în loc de fonduri europene

Eveniment 01 Februarie 2011 / 00:00 494 accesări

Miniştrii Transporturilor s-au întrecut cine atrage cei mai puţini bani din fonduri europene. Astfel, Ministerul a reuşit să atragă doar 1% din banii puşi la dispoziţie pentru infrastructura României. Şefii de la Transporturi au preferat să folosească banii de la buget, a căror utilizare nu este controlată de organismele europene. Astfel, România riscă să piardă cele 4,5 miliarde de euro alocate de UE pentru infrastructură, din cauza miniştrilor Transporturilor, care au atras doar 1% din bani, în patru ani. UE va rectifica în această vară alocările de fonduri comunitare pentru perioada 2007-2013, iar banii destinaţi pentru construirea de şosele, autostrăzi şi căi ferate din România ar putea fi daţi altor ţări. În patru ani, Ministerul Transporturilor a folosit doar 47 de milioane de euro din banii comunitari. Ar fi putut dispune de 3,8 miliarde de euro, bani care puteau fi investiţi în autostrăzi. Însă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a preferat să ia de la bugetul de stat şase miliarde de euro. Destinaţia acestor bani nu este însă la fel de bine controlată ca a fondurilor comunitare. Responsabili pentru această situaţie sunt miniştrii transporturilor. PDL a controlat Ministerului Transporturilor timp de peste nouă ani şi jumătate începând de la Revoluţie. Radu Berceanu a condus Ministerul între anii 2006-2007 şi 2009-2010. În primul mandat nu a absorbit nici un eurocent. În al doilea, rata absorbţiei a fost de 0,008%. Democrat-liberalul Gheorghe Dobre a fost şef la acelaşi minister între anii 2004 şi 2006. Acum ocupă un post de secretar general la acelaşi minister. Lui Dobre i-a urmat liberalul Ludovic Orban. Acesta a obţinut 30 milioane de euro, din banii comunitari. Actualul ministru, Anca Boagiu, a folosit 11 milioane de euro, adică 0,02% din suma de care putea dispune. Dorina Tiron a fost de două ori director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi. Presa a scris că soţul acesteia conduce o companie de construcţii care are contracte cu statul. Agronomul Adrian Ionescu, specialist în combaterea gândacului de colorado la cultura de cartof, a condus şi el CNADNR şi a fost mâna dreaptă a lui Radu Berceanu.



12