Pedepsele pentru furtul de componente CFR, dublate!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Încă o măsură

Pedepsele pentru furtul de componente CFR, dublate!

Justiție 07 Februarie 2013 / 00:00 486 accesări

În sfârşit, o măsură concretă menită să împuţineze, dacă nu să stopeze furturile de pe calea ferată. Premierul Victor Ponta a anunţat, ieri, că Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR. El a precizat că Ministerul Transporturilor se va consulta pe această temă cu Ministerele de Interne şi Justiţie, iar decizia va fi luată de Guvern săptămâna viitoare, eventual prin ordonanţă de urgenţă. \"Dacă mergem pe logica actuală, că sunt pedepse mici sau că se fură două şuruburi - alea două şuruburi pot să însemne deraierea unui tren şi moartea unor oameni\", a spus Ponta. Premierul a adăugat că vor fi luate măsuri suplimentare şi pentru paza bunurilor.

VERIFICĂRI „LA PAS” PE CALEA FERATĂ Concret, una dintre cele mai afectate rute este Bucureşti - Constanţă, unde hoţii fură într-o veselie tot ce prind, de la şuruburi la semnul Sfântului Andrei. Un document oficial prezentat de Mediafax în luna octombrie relevă că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care s-au înmulţit în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti - Constanţa, iar durata unei călătorii creşte, din cauza verificărilor. Verificările cu pricina se fac „la pas”, adică un lucrător CFR o ia de-a lungul şinelor şi verifică, la propriu, integritatea căii ferate şi a componentelor CFR. \"În cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalaţiile nu mai dau indicaţii în legătură cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulaţia între staţii se face prin înţelegere telefonică - cale liberă, fiind necesare măsuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor şi macazelor, fapt ce conduce la mărirea duratei de parcurs a trenurilor, la aşteptarea eliberării liniilor din staţii şi a liniei curente\", se precizează în document. Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalaţiile feroviare şi de siguranţa circulaţiei, afectează în prezent 10 din cele 27 de distanţe de circulaţie ale secţiei Bucureşti - Constanţa. Verificările suplimentare prelungesc timpul de mers pe o distanţă de circulaţie în medie cu 5-7 minute, în funcţie de condiţiile de circulaţie, ajungându-se astfel la întârzieri de 60 de minute sau mai mari, se arată în document. Pe lângă prejudiciile aduse publicului călător, aceste situaţii presupun şi eforturi de natură tehnică şi financiară pentru CFR , care trebuie să înlocuiască echipamentele furate. \"În prezent s-a ajuns la situaţia limită în care Compania Naţională CFR nu mai are rezerve de componente pentru înlocuirea celor furate\", se menţionează în document, datat 22 octombrie 2012.

INTERDICŢIE FĂRĂ REZULTAT Reamintim că, în martie 2012, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale au ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor. Firmele care încalcă interdicţia sunt amendate cu sume cuprinse între 20.000 şi 40.000 lei, anularea autorizaţiei de colectare şi plata unui \"tarif de despăgubire\" în valoare egală cu cea a elementelor feroviare sustrase, către compania feroviară afectată. Pe principiul „dacă nu au unde să vândă, poate nu mai fură”, această iniţiativă ar fi putut avea succes însă, din martie 2012 şi până în prezent, potrivit datelor oficiale, numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare a crescut de la 718 în 2008 la 1.533 în 2009, valoarea pagubelor majorându-se corespunzător, de la 1,29 milioane lei în 2007 şi 4,6 milioane lei în 2008, la peste 10 milioane lei în 2010. Drept urmare, firmele respective nu prea par amendate, hoţii fură în continuare ca-n codru, iar călătorii nefericiţi care aleg să meargă cu trenul fac, până la Bucureşti, nu mai puţin de cinci ore! Să mai comentăm?



12