Salonul de Iarnă de la Muzeul de Artă le oferă celor care sunt adepţii terapiei estetice emoţii, desfătări vizuale şi spirituale şi multă culoare - în totală discrepanţa cu titulatura „albă” a manifestării. „Memoria” pânzelor mai păstrează încă mângâierea soarelui de la Balcic, în amintirea Taberei Naţionale de Pictură, altele redau peisaje pline de culoare, dar sunt şi lucrări abstracte din care răzbat trăirile nedefinite ale autorilor lor, unii artişti consacraţi, alţii la început de drum. De asemenea, lucrările de sculptură sau colajele unicizează ampla expoziţie la care au contribuit peste 40 de artişti.
Vineri, în ziua vernisajului, cele patru săli de la parterul instituţiei de cultură care găzduiesc Salonul de Iarnă erau înţesate de creatori - expozanţi sau nu -, dar şi de admiratori ai actului artistic.
„PORTRET DE FAMILIE”, ÎN CERAMICĂ ŞI CULOARE În prima sală a expoziţiei, în vecinătatea unui colaj textil, în culori vesele, realizat de Iolanda Manolescu, se afla sculptoriţa Lelia Rus-Pîrvan, în preajma celei mai dragi creaţii, portretul fiicei sale, care acum are patru ani. „Am expus în cadrul Salonului mai multe lucrări, dar lucrarea care îmi este cea mai dragă este portretul fiicei mele, Marta Sofia. Este un portret în mărime naturală, realizat în ceramică, atunci când Marta avea doi ani. Familia este întregită de un portret în culoare al soţului meu, lucrare mai veche pe care o prezint, în ciuda protestelor lui, pentru prima dată publicului constănţean”, a spus Lelia Rus-Pîrvan.
În expoziţie se găsesc şi lucrări prin care „se testează” gustul publicului. Este cazul tinerei pictoriţe Ana Roşoga care a prezentat două lucrări care deconspiră stilul expoziţiei personale, pe care o pregăteşte pentru luna mai. „Am ales pentru această ediţie a Salonului de Iarnă două compoziţii abstracte, pe un puternic contrast de roşu, cu multiple semnificaţii. Mă bucur că lucrările mele se regăsesc în această expoziţie frumoasă, plină de culoare ale cărei exponate sunt foarte bine puse în valoare”, a spus Ana Roşoga.
În rândul participanţilor la Salon s-a aflat şi Aurelian Broască, cu lucrări inspirate de pitorescul Balcicului. Cu acest prilej, pictorul a făcut o incursiune în timp, amintindu-şi că expune în cadrul Salonului încă din ultimul an al studenţiei, din 1995.
Expoziţia al cărei vernisaj a fost susţinut de directorul Muzeului de Artă, dr. Doina Păuleanu, va rămâne deschisă timp de trei săptămâni.