Compania Naţionalã Poşta Românã anunţã beneficiarii drepturilor prevãzute în Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cã pensionarii care au optat pentru plata pensiei prin bancã, în cont curent sau card, vor primi taloanele de platã, cele de culoare mov, la domiciliu, prin factorii poştali. Distribuirea taloanelor fiind ordonatã pe strãzi, cartiere, sate sau comune, se va face numai în zilele lucrãtoare (de luni pînã vineri), în perioada 14 - 28 ale lunii, conform calendarului lunar stabilit în convenţia încheiatã cu Casa Naţionalã de Pensii. Dacã destinatarul talonului nu este gãsit la domiciliu, i se va lãsa un aviz în baza cãruia, pînã în penultima zi lucrãtoare a lunii, îşi va putea, totuşi, ridica talonul de la oficiul poştal menţionat în respectivul aviz. Distribuirea taloanelor se efectueazã la adresa înscrisã pe acestea, înmînîndu-se, dupã caz, destinatarilor, persoanelor mandatate cu procurã specialã autenticã, curatorului, în baza deciziei de curatelã, fie tutorelui în baza deciziei de tutelã. La primirea talonului, titularul sau mandatarul, dupã caz, au obligaţia sã prezinte salariatului poştal actul de identitate (BI/CI) şi sã completeze rubricile de pe cupon (data la care titularul primeşte talonul; semnãtura de primire talon; seria şi numãrul actului de identitate al titularului sau mandatarului; numãrul procurii, emitentul şi data emiterii). Dupã expirarea termenului limitã, şi anume ultima zi lucrãtoare a lunii, taloanele nedistribuite vor fi înapoiate Casei Judeţene de Pensii.