Circa un sfert dintre românii aflați într-o relație sentimentală s-au mutat cel puțin o dată înapoi cu părinții, din cauza situației financiare, potrivit unui sondaj european. Totodată, pentru 18% dintre bărbați și 11% dintre femei, situația financiară a fost un motiv de-a continua sau a pune capăt unei relații. În același timp, în ultimul an, doar 45% dintre românii spun că situația lor financiară s-a îmbunătățit.
Circa 25% dintre românii aflaţi într-o relaţie sentimentală s-au mutat cel puţin o dată înapoi cu părinţii, din cauza situaţiei financiare, reiese din rezultatele Raportului Consumatorilor privind Plăţile Efectuate, ediţia 2017-2018, dat publicităţii marţi. Conform cercetării, în cazul a mai mult de 18% dintre bărbaţii din România, situaţia lor financiară a fost un motiv de a continua sau de a pune capăt unei relaţii sentimentale, în timp ce, în cazul femeilor, procentul a fost de 11%. În plus, 25% dintre românii intervievaţi au afirmat că, din cauza situaţiei financiare, cel puţin o dată s-au mutat înapoi cu părinţii, cei mai mulţi dintre ei (33%) având între 25 şi 34 ani. Când vine vorba despre evoluţia situaţiei financiare din ultimul an, pentru 45% dintre români ea s-a îmbunătăţit, respectiv pentru 50% dintre bărbaţii şi 40% dintre femeile intervievate. La nivel european, întrebaţi dacă situaţia lor fianciară a fost un motiv pentru continuarea unei relaţii sentimentale, 18% dintre bărbaţi şi 14% dintre femei au răspuns afirmativ. Pe primele locuri la răspunsuri afirmative cu privire la influenţa situaţiei financiare asupra relaţiei se situează Ungaria, cu 68% (!!!), urmată de Franţa (24%) şi Spania (19%). De asemenea, din cauza situaţiei financiare, 20% dintre europeni au fost nevoiţi să se mute în ultimul an înapoi cu părinţii. În plus, 38% dintre persoane intervievate au menţionat că propria situaţie financiară s-a îmbunătăţit în ultimul an. Sondajul european Consumer Payment Report, ediţia 2017 - 2018, s-a desfăşurat în 24 de ţări, pe un eşantion de 24.401 respondenţi cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani. În România, întrebările au fost adresate unui eşantion de 1.000 de persoane, dintre care 48% bărbaţi şi 53% femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 ani, peste 75% dintre ei având studii superioare şi fiind angajaţi în momentul interviului.