Pentru achiziţiile intracomunitare, firmele sînt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Pentru achiziţiile intracomunitare, firmele sînt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA

Economie 16 Ianuarie 2007 / 00:00 692 accesări

Potrivit OMFP nr.2224/2006 pentru aprobarea unor proceduri privind înregistrarea şi gestiunea persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, de la 1 ianuarie 2007, persoanele impozabile care nu au obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA (dar efectuează achiziţii intracomunitare), precum şi persoanele juridice neimpozabile, au obligaţia de a se înregistra în scopuri de TVA la organul fiscal competent în a cărui rază teritorială îşi au domiciliul fiscal. Acest lucru se realizează prin depunerea unei Declaraţii de înregistrare în scopuri de TVA/Declaraţii de menţiuni a altor persoane care efectuează achiziţii intracomunitare (091), înaintea efectuării unei astfel de achiziţii, dacă valoarea achiziţiilor efectuate depaşeşte plafonul de 10.000 euro pe parcursul unui an.

În situaţia în care acest plafon nu este depăşit, contribuabilii pot opta pentru a se înregistra totuşi, în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare, în scopul plăţii TVA în România şi nu la bugetul celuilalt stat membru. Certificatul se eliberează de către organul fiscal competent în termen de 5 zile de la data depunerii cererii. Data înregistrării ca persoană impozabilă în scopuri de TVA, este data depunerii formularului 091 la organul fiscal competent

Taguri articol


12