Pentru ce cursuri optează funcționarii adevărați din administrație?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cei care nu încetează să învețe

Pentru ce cursuri optează funcționarii adevărați din administrație?

Administrație 02 August 2018 / 17:24 829 accesări

Funcționarii publici adevărați (ce-i drept, puțini la număr) nu încetează niciodată să învețe. Cei cu adevărat interesați și pasionați de meseria lor, și nu doar puși la un loc cald cu o leafă stabilă, participă constant la cursuri de formare și perfecționare, astfel încât să nu rămână ancorați în legi și practici depășite. Potrivit Agenției Naționale a Funcționarilor Publici (ANFP), la nivel central, domeniile management şi comunicare şi transparenţă decizională întrunesc 40% din opţiunile de perfecţionare ale funcţionarilor publici, urmat de domenii precum gestionarea fondurilor europene (12%), politici și afaceri europene (12%), drept şi legislaţie comunitară (11%), IT&C tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (7%).

CUM E SITUAȚIA ÎN ADMINISTRAȚIA LOCALĂ

Pe de altă parte, la nivelul administraţiei publice locale, interesul este îndreptat spre diverse ramuri ale managementului (25%), în special managementul financiar şi contabilitate bugetară, managementul resurselor umane, managementul serviciilor publice, audit şi control şi managementul achiziţiilor publice. „Conținutul planificărilor elaborate în profil instituțional indică necesitatea introducerii de noi domenii şi tematici de formare/ perfecționare - sistemul de control intern managerial, dezvoltare aplicații web și e-administrație, regimul juridic al actelor și contractelor administrative, cod civil și procedură civilă, aspecte care vor fi avute în vedere în stabilirea domeniilor prioritare pentru perioada următoare”, se arată într-un comunicat al ANFP. La rândul său, președintele ANFP, Vasile-Felix Cozma, a declarat că se ia în considerare instituirea unui sistem informatic de raportare a necesarului de formare profesională. „Din perspectiva îmbunătățirii managementului colectării planurilor de formare, luăm în calcul implementarea unor măsuri vizând instituirea unui sistem electronic integrat de raportare a necesarului de formare profesională şi, implicit, modificarea actelor normative care stabilesc, la nivel procedural, modalităţile de colectare de date”, a spus Cozma. Raportul privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici – anul 2018 poate fi consultat accesând site-ul ANFP, www.anfp.gov.ro.



12