Regele muzicii pop, Michael Jackson, redevine post mortem imaginea unei noi campanii de promovare pentru Pepsi, în baza unei înţelegeri între producătorul de băuturi răcoritoare şi moştenitorii artistului. Campania va debuta în SUA şi China, după care vor urma alte peste 20 de ţări. Consumatorii vor putea obţine, în timpul campaniei, variante remixate ale pieselor de pe albumul ”Bad” al lui Michael Jackson, de la a cărui lansare se împlinesc, anul acesta, 25 de ani. În China vor putea fi câştigate şi bilete la spectacolul ”Michael Jackson: The Immortal World Tour” al trupei Cirque du Soleil, dar şi jachete din piele inspirate de stilul vestimentar al cântăreţului.
Va fi lansată o campanie globală, în cadrul căreia silueta celebrului artist american va fi imprimată pe un miliard de cutii produse de Pepsi. Michael Jackson, care afirma în reclamele din anii ’80 că ”Pepsi este alegerea unei noi generaţii”, va apărea în câteva dintre legendarele sale poziţii de dans. O ediţie limitată cu noile cutii Pepsi va fi pusă în vânzare mai întâi în China, sâmbătă, iar apoi vor ajunge în magazinele din SUA, la sfârşitul acestei luni. Produsele vor fi comercializate ulterior şi în Asia, America de Sud şi Europa. Noile cutii Pepsi care au imprimată silueta regelui muzicii pop fac parte din campania Live for Now, lansată de această companie, cu scopul de a promova cultura pop şi de a-şi impulsiona vânzările. Pepsi-Cola se află pe locul al treilea în topul producătorilor de băuturi carbogazoase din SUA, pe o piaţă în scădere, după Coca-Cola şi Diet Coke. Pepsi a anunţat că şi cântăreaţa rap Nicki Minaj va face parte din noua campanie.
CONTRACT CU GHINION Lui Michael Jackson, contractul iniţial cu marele producător de băuturi răcoritoare nu i-a purtat deloc noroc, deşi a fost unul dintre cele mai generoase contracte de promovare încheiate vreodată. Michael Jackson a semnat un contract de sponsorizare cu Pepsi în anul 1983 şi a apărut alături de fraţii săi din grupul Jackson 5 în prima lui campanie promoţională. În 1984, Michael Jackson a suferit un accident în timp ce filma pentru o reclamă la Pepsi. Din cauza instalaţiilor pirotehnice de pe platoul de filmare, părul artistului a luat foc, provocându-i arsuri grave la nivelul scalpului. Cântăreţul a avut nevoie de chirurgie plastică pentru a reveni la imaginea sa, dar astfel a început dependenţa sa de operaţii estetice dar şi de calmante, de care a avut nevoie pentru atenuarea durerilor. Pepsi i-a plătit daune de 1,5 milioane de dolari. Presa americană a titrat că acest incident a declanşat dependenţa cântăreţului de tranchilizante şi l-a obligat să se interneze într-o clinică de dezintoxicare, în 1993. Nu a scăpat niciodată de dependenţă şi, în cele din urmă, Michael Jackson a murit pe 25 iunie 2009, la vârsta de 50 de ani, în urma unei intoxicaţii grave cu Propofol, un anestezic puternic, utilizat în spitale şi clinici medicale, pe care starul îl folosea la domiciliu, ca somnifer, cu complicitatea medicului Conrad Murray. Găsit vinovat de ucidere involuntară, medicul a primit pedeapsa maximă, în noiembrie 2011, fiind condamnat la patru ani de închisoare.