“Perioada de boom economic a României este pe cale să se încheie, cresc dezechilibrele economice, iar Guvernul nu pare să ia suficiente măsuri”, a declarat, ieri, la Bucureşti, profesorul Michael Porter, autoritate mondială în domeniul strategiei de business, la conferinţa \"Strategy and Leadership\". \"Nu văd pe nimeni cu o strategie adecvată pentru România. Nu vreau să fiu pesimist. Există multe avantaje, precum poziţionarea geografică sau numărul mare de locuitori, dar există şi probleme\", a spus Porter. El a adăugat că salariile cresc mult peste potenţialul de competitivitate, apreciind că trebuie ridicate standardele de competitivitate şi îmbunătăţit mediul economic. Printre avantajele menţionate de Porter în ceea ce priveşte România se numără creşterea economică accelerată, numărul mare de locuitori, precum şi aderarea la UE sau poziţia geografică.
În opinia profesorului universitar, economia României va trece peste trei-cinci ani printr-o perioadă de scădere, iar companiile se vor confrunta cu intensificarea concurenţei. Totodată, Porter anticipează creşterea costurilor pentru companii pe fondul dezvoltării rapide a României, a majorării salariilor şi, pentru a rezista, firmele trebuie să identifice avantajele competitive necesare. \"Industriile din România se vor schimba, nu mă îndoiesc de acest lucru. Se vor schimba şi structurile pe măsură ce economia se maturizează\", a arătat Porter. Porter este considerat cel care a redefinit noţiunea de competitivitate, de dezvoltare economică şi rolul corporaţiilor în societate. Ideile lui Porter stau la baza celor mai multe dintre actualele cursuri de strategie, iar teoriile pe care le-a dezvoltat sînt predate nu doar la Harvard Business School ci, practic, la toate şcolile de afaceri din lume. Profesor la Harvard, Porter este autorul a 17 cărţi şi a numeroase articole, fiind de şase ori cîştigator al McKinsey Award. Michael Porter, numarul 1 în topul mondial \"Thinkers 50\", dezbate la conferinţa organizată de la Bucureşti probleme precum: “Ce anume face diferenţa între companiile care cîştigă şi cele care pierd”, “Cum poate fi abordată ideea de strategie într-o maniera complexă sau cum anume o firmă îşi poate dezvolta un avantaj competitiv”.