Rezultatele slabe ale elevilor de la examenul de Bac au fost puse pe seama generaţiei care i-a pregătit. Rezultatele concursului de titularizare sunt un exemplu evident al nereuşitei elevilor. Mulţi dintre profesorii care au participat la examenul de titularizare din anul acesta se luptă, cât se poate de serios, cu o parte a elevilor care au susţinut examenul de maturitate. Războiul nu este unul clasic al diferenţelor dintre generaţii, ci unul al greşelilor comise. Dacă profesorii sunt de părere că “Florica, deşi a fost prihănită, a rămas cu buza umflată”, ce pretenţii să mai avem de la elevi? Un cadru didactic ne învaţă că “animalele au obligatoriu patru picioare. Natura le oferă iarbă şi frunze”. În timp ce un profesor care şi-a susţinut titularizarea susţine că “Moromete avea relaţii intime cu Victoria Lipan”, altul ne informează: “Congresul de la Paris din 1856 a avut loc la Viena în 1851”. Nu sunt singurele perle ale profesorilor care vor să fie titulari. Despre gramatică, viitorii profesori vor să înveţe elevii că ”virgula este o întrerupere de sarcină”. Alţii spun că ”motivele poeziei ar fi iubirea” sau că ”învăţarea devine mai captivă”. De asemenea, ”subiectu constă în efermitatea poetului în contrast cu natura”. Şi lista continuă… Doar 30% dintre profesori au reuşit să ia o notă mai mare de 7 la examenul de titularizare din 2011. 32% dintre cadrele didactice au obţinut note mai mici de 5, iar 38% note între 5 şi 7.