Persoanele cu handicap, mulţumite de condiţiile oferite de transportul aerian

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Persoanele cu handicap, mulţumite de condiţiile oferite de transportul aerian

Justiție 17 Mai 2014 / 00:00 736 accesări

Atunci când zbori ore întregi cu avionul, îţi doreşti să ai condiţii cât mai bune. Companiile aeriene vor să ofere clienţilor servicii de calitate pentru a le uşura zborul. Însă, potrivit unui raport al Comisiei Europene (CE), peste 900 de plângeri privind nerespectarea drepturilor pasagerilor în domeniul transportului aerian au fost înregistrate în România, în perioada 2010 - 2012, şi doar o mică parte dintre ele au fost reţinute în vederea sancţionării. Statisticile se bazează pe datele furnizate de către organismele naţionale de asigurare din cele 28 de state membre ale Europei. Conform raportului, din 911 plângeri din România, 140 au fost consemnate în 2010, 406 în 2011 şi 365 în 2012. Doar o mică parte a acestor reclamaţii au fost reţinute în vederea sancţionării, 9% în 2010 şi 3% în 2012, majoritatea fiind soluţionate fără a fi nevoie de măsuri de acest tip. Analiza arată că plângerile adresate autorităţilor naţionale, prin care se solicitau compensaţii şi asistenţă, au revenit la nivele mai scăzute după 2010, care a reprezentat o excepţie, în contextul crizei provocate de norul de cenuşă vulcanică din Islanda sau al întreruperilor cauzate de ninsori. Conform comunicatului CE, companiile aeriene sunt sancţionate în numai 1% dintre cazuri, majoritatea plângerilor fiind soluţionate fără a fi nevoie să se recurgă la astfel de măsuri.

PERSOANELE CU HANDICAP, MULŢUMITE Numărul plângerilor din partea persoanelor cu handicap şi a persoanelor cu mobilitate redusă cu privire la problemele în materie de transport aerian este mic şi nu au fost aplicate sancţiuni companiilor aeriene pentru astfel de cazuri. Datele cuantificate în raportul citat vizează ambele regulamente privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian, respectiv Regulamentul CE nr. 261/2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, şi Regulamentul CE nr. 1107/2006, privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului. La 13 martie 2013, Comisia Europeană a propus un pachet de măsuri necesare pentru ca pasagerii care utilizează transportul aerian să aibă dreptul la informaţii, la îngrijire şi la redirecţionare atunci când sunt blocaţi în aeroporturi şi pentru a ameliora procedurile de reclamaţie şi măsurile de asigurare a aplicării legislaţiei. În prezent, propunerea este dezbătută în cadrul Parlamentului European şi al Consiliului European.



12