Persoanele din Administraţie la vîrsta pensionării, obligate să iasă la pensie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Persoanele din Administraţie la vîrsta pensionării, obligate să iasă la pensie

Eveniment 17 Ianuarie 2009 / 00:00 650 accesări

Persoanele care lucrează în administraţia publică centrală şi care au împlinit vîrsta de pensionare vor fi obligate să iasă la pensie începînd cu luna februarie, a declarat, ieri, liderul Alianţei Funcţionarilor Publici “Sed Lex”, Vasile Marica. El a arătat că măsura va viza şi 6.500 de persoane din administraţia publică centrală avînd funcţii de conducere, aflate la vîrsta pensionării, dintr-un total de 21.000 de astfel de funcţii. “Mie îmi convine această măsură, deoarece din cauza acestor 6.500 de persoane cu vîrstă de pensionare, aflate în funcţii de conducere, cei tineri nu pot avansa“, a spus Marica. Liderul sindical a precizat că obligaţia ieşirii la pensie este prevăzută într-un memorandum semnat de ministrul Finanţelor. “Funcţionarii publici şi personalul angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată din cadrul administraţiei centrale, care au îndeplinit cumulativ condiţiile de vîrstă standard şi stagiu minim de cotizare pentru pensionare sau, după caz, care au primit decizie de pensionare pentru limită de vîrstă şi au fost menţinute în activitate, încetează raporturile de serviciu sau de muncă, după caz, conform prevederilor legale incidente, începînd cu data de 1 februarie 2009. Pentru funcţionarii publici şi personalul angajat cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată din cadrul administraţiei centrale care îndeplinesc cumulativ condiţiile de vîrstă standard şi stagiu minim de cotizare pentru pensionare sau, după caz, primesc decizie de pensionare pentru limită de vîrstă în cursul anului 2009, se interzice menţinerea lor în activitate, acestora urmînd să le înceteze raporturile de serviciu sau de muncă, după caz, conform prevederilor legale incidente“, se arată în memorandum. Documentul este redactat de ministrul Finanţelor, Gheorghe Pogea, şi aprobat de premierul Emil Boc. Memorandumul, cu titlul “Restrîngerea unor categorii de cheltuieli bugetare în cadrul administraţiei publice centrale“, se referă şi la diminuarea cheltuielilor cu deplasările cu avionul efectuate de secretarii de stat, subsecretarii de stat şi personalul încadrat pe funcţii similare, cu diferenţa dintre valoarea biletelor la clasa business şi cea a biletelor la clasa economic, la reducerea cheltuielilor cu transportul dus-întors pe distanţa dintre aeroport sau gară şi locul de cazare a personalului trimis în străinătate, prin utilizarea exclusivă a mijloacelor de transport în comun, precum şi la limitarea numărului de persoane delegate sau detaşate în interesul autorităţii sau instituţiei publice. Toate aceste măsuri sînt justificate în document prin necesitatea restrîngerii cheltuielilor bugetare în administraţia publică centrală, în perspectiva diminuăriii bugetului pe 2009 şi direcţionării resurselor pe domenii prioritare din infrastructură, învăţămînt, sănătate, protecţie socială, agricultură, cofinanţarea proiectelor finanţate de UE şi contribuţia României la bugetul Uniunii Europene, dar şi prin “eficientizarea activităţii administraţiei publice centrale“, care trebuie să se reflecte în noile structuri organizatorice.



12