Peste 1.000 de agenţii de turism, reprezentând 66% din total, vor intra în faliment dacă vor fi obligate să-şi majoreze capitalul social, aşa cum cere Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), susţine Patronatul Naţional al Agenţiilor de Turism (PNAT), recent înfiinţat. În România sunt licenţiate aproximativ 3.500 de agenţii de turism, dintre care active sunt doar 1.500. ANAT a solicitat mărirea capitalului social al agenţiilor de la 200 de lei la 25.000 de lei. ”Dacă acest scenariu va fi pus în practică, peste 3.000 de agenţi de turism îşi vor pierde locurile de muncă”, a declarat preşedintele PNAT, Dragoş Rădulescu. Din acest motiv, numeroase agenţii au solicitat aderarea la nou-înfiinţatul PNAT, pentru că nu se mai simt reprezentate de ANAT, iar interesele lor nu mai sunt apărate de către această asociaţie, susţine sursa citată. De altfel, ANAT a dat în judecată PNAT, contestând înfiinţarea acestui patronat. ”Activitatea agenţiilor de turism nu justifică un capital social atât de mare şi mulţi au plecat de la zero cu investiţii de o mie sau două mii de euro, ajungând acum agenţii de succes. Dacă cineva le cere agenţiilor mici sau celor aflate la început de drum să plătească încă 25.000 de lei, e ca şi cum le-ar semna falimentul”, a mai spus Rădulescu.
ANAT, ÎNTÂLNIRE LA CONSTANȚA Asociația Litoral - Delta Dunării (ALDD) a prezentat, în cadrul unei întâlniri a Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), strategia de promovare și bilanțul Mamaia Style 2015, în fața a 40 de agenții de turism din județul Constanța. Președintele ANAT, Aurelian Marin, şi executivul ANAT alături de câţiva dintre membrii boardului de conducere a ANAT au dezbătut teme de interes pentru activitatea agenţiilor, legate de licenţiere, asigurările de insolvabilitate şi faliment pe care agenţiile sunt obligate prin lege să le aibă, problemele de legislație a muncii, modul de aplicare a legii tichetelor de vacanță, teme de fiscalitate specifică agenţiilor de turism, subiecte legate de relaţia cu hotelierii şi alţi furnizori de servicii turistice. Președintele ALDD, Corina Martin, a precizat că, în cadrul întâlnirii care a avut loc marți, a prezentat bilanțul anului 2015 pe litoral și în Delta Dunării, precum și strategia de promovare Mamaia Style, stabilită de Comisia de Monitorizare a Taxei de Promovare din ALDD.