Peste 160.000 de firme au dispărut din piaţă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Peste 160.000 de firme au dispărut din piaţă

Economie 18 Septembrie 2010 / 00:00 476 accesări

Reprezentanţii Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR) susţin că este absolut necesară elaborarea unei strategii profesioniste care să aibă două direcţii, respectiv majorarea numărului de IMM-uri şi creşterea calităţii firmelor mici şi mijlocii înfiinţate. „În ultimele 18 luni, România a pierdut 160.000 de IMM-uri. Este absolut necesar să avem o strategie pentru a reface numărul de firme mici şi mijlocii de la nivelul anului 2008. Fără linii strategice care să încurajeze înfiinţarea de firme, estimările privind creşterea economică din următorii ani sunt himere”, a declarat preşedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu. El a atras atenţia că prin proiectele cu finanţare de la buget care vizează încurajarea de firme noi nu au reuşit să fie create decât 60 de IMM-uri anual, un nivel insignifiant pentru o piaţă de mărimea României. Reprezentanţii patronatului susţin, de asemenea, ca măsură de încurajare a creării de locuri de muncă, reducerea cu cinci puncte procentuale a contribuţiilor asigurărilor sociale din sarcina angajatorului. Pe de altă parte, reprezentanţii CNIPMMR spun că numărul firmelor care renunţă din lipsa banilor la implementarea proiectelor eligibile pentru finanţare din fonduri europene este din ce în ce mai mare. „Statisticile sunt dramatice. 70-80% dintre companiile cărora le-au fost aprobate proiecte cu finanţare europeană renunţă la implementarea acestora din cauză că nu au bani pentru investiţiile respective. O spun din experienţă personală şi din ce am vorbit cu alţi colegi”, a declarat, vineri, preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România, Florin Jianu, care deţine o firmă de consultanţă în domeniul elaborării de proiecte cu finanţare europeană. Jianu a menţionat că această situaţie se întâlneşte la toate programele cu finanţare europeană.



12