Peste 200 de delegați au marcat Ziua Portului Constanța, în Austria

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Peste 200 de delegați au marcat Ziua Portului Constanța, în Austria

Economie 08 Octombrie 2015 / 14:58 806 accesări

Portul Constanța și-a sărbătorit ziua în Austria, la Krems, pe 8 octombrie. La evenimentul ajuns la cea de-a zecea ediție au participat peste 200 de delegați din 15 țări. Ei au reprezentat companii importante din domeniul transporturilor și logisticii din Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Olanda, Serbia, Germania, Croația și Bulgaria. Au fost reprezentate portul Vukovar din Croația, compania DOE SE din Cehia, porturile austriece la Dunăre, dar au participat și oficialități din Austria, reprezentanții ambasadelor din Kazahstan, Georgia, Bulgaria și Serbia. Operatori importanți din Portul Constanța - APM Terminals, Chimpex, Comvex, Socep și United Shipping Agency - au fixat întâlniri de afaceri, la eveniment, cu potențiali parteneri din Europa Centrală. „Pe lângă oportunitatea pe care Portul Constanța o pune la dispoziție țărilor din centrul și sud-estul Europei de a fi utilizat ca poartă pentru clasica rută spre Orientul Îndepărtat, el oferă și o rută mai scurtă, rapidă și, implicit, eficientă spre Marea Caspică, pe vechiul Drum al Mătăsii”, a precizat directorul general al Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime Constanța” (CN APMC), Valeriu Nicolae Ionescu. În premieră, la ediția din acest an a fost prezentă o delegație din Turkmenistan, condusă de Rustam Kutlyyev, șeful Serviciului de Stat pentru Transport Maritim și Fluvial. Potrivit reprezentanților Administrației Porturilor Maritime, acesta este rezultatul eforturilor companiei de a atrage noi parteneri din zona Mării Caspice, în scopul creşterii interesului pentru un coridor comercial Europa Centrală - Marea Caspică, Portul Constanţa fiind utilizat ca port de tranzit. Colaborarea strânsă dintre cele două porturi are ca bază un protocol încheiat, în 2011, între Portul Constanța și Portul Turkmenbashi din Turkmenistan.

“Obiectivul acestui eveniment este de a menţine şi dezvolta relaţiile de transport şi schimbul de mărfuri în spaţiul Uniunii Europene, de a identifica noi zone de interes în vederea atragerii de noi fluxuri de mărfuri și de a realiza parteneriate cu noi porturi pentru încurajarea deschiderii de noi linii de navigaţie cu escale în porturile româneşti, respectiv iniţierea de conexiuni multimodale şi cu alte porturi”, a declarat directorul comercial al CN APMC, George Gabriel Vișan. Tot în cadrul evenimentului a fost evidențiată importanța Portului Constanța pentru Europa Centrală și de Est, în 2014, importante fluxuri de marfă sosite în Marea Neagră ajungând apoi pe Dunăre până în Austria (1,2 milioane tone), Ungaria (1,7 milioane tone), Serbia (2,8 milioane tone), Bulgaria (1,3 milioane tone), dar și în Slovacia, Germania, Croația sau Bosnia și Herțegovina. În prezent, Portul Constanța deține cea mai mare capacitate de depozitare a cerealelor, de peste 1,25 milioane tone, având cea mai modernă bază de depozitare, cu multiple modalități de transport și încărcare. În primele opt luni ale acestui an s-a înregistrat un trafic de cereale de 14,5 milioane tone, cu peste 53% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Karl Seitz, de la Sino Danube Logistics, a prezentat cea mai recentă oportunitate de a atrage fluxuri de marfă dinspre China spre Austria cu utilizarea Portului Constanța, unde își desfășoară activitatea compania de agenturare China Shipping România, partener al companiei austriece. Se utilizează astfel eficient coridorul de transport Dunărea, dar se conturează încă un pas făcut în revigorarea Drumului Mătăsii, pe al cărui itinerar se află și Turkmenistan.

Citește și:

Portul Constanța își serbează ziua în Austria

Navă de lux în Portul Constanța. Câți turiști ne vor vizita



12