Peste 2.000 de locuri pentru învăţămîntul postliceal, la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Peste 2.000 de locuri pentru învăţămîntul postliceal, la Constanţa

Social 13 Septembrie 2007 / 00:00 927 accesări

Absolvenţii de liceu (cu sau fără diploma de bacalaureat) care doresc să urmeze cursurile învăţămîntului postliceal mai au la dispoziţie două zile pentru a se înscrie. Perioada prevăzută în metodologie pentru acest tip de înscriere se încheie pe 14 septembrie. La Constanţa, situaţia locurilor scose „pe piaţă” era, în 12 septembrie, data ultimei actualizări a Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, următoarea: 2.042 de locuri neocupate (la învăţămîntul de zi în limba română, la Şcoli de Arte şi Meserii - SAM, licee, grupuri şcolare - GS şi colegii tehnice) şi 140 de locuri la învăţămîntul vocaţional. Cele peste 2.000 de locuri se regăsesc în cadrul a 75 de unităţi de învăţămînt din întreg judeţul, iar cele 140 de locuri prevăzute pentru învăţămîntul vocaţional se află în cadrul Colegiului Naţional de Arte „Regina Maria” (20 de locuri), Liceul cu program sportiv „N. Rotaru” Constanţa (22 locuri), Colegiul Naţional „K. Ataturk” Medgidia (25), Colegiul Naţional Pedagogic „C. Brătescu” Constanţa (24), Grup Şcolar Oraş Ovidiu (21), Seminarul Teologic Liceal Ortodox Constanţa (28). Cele mai multe locuri - 136 - se află la GS „C. A. Rosetti” Constanţa, la specializarea „mecanică”, iar cele mai puţine, patru (!) se află la GS „Lazăr Edeleanu” din Năvodari, la specializarea „chimie industrială”. La nivel naţional există aproape 11.000 de locuri puse la dispoziţie de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) pentru anul şcolar 2007/2008. Admiterea în învăţămîntul postliceal se face pe baza unor criterii generale elaborate de MECT şi pe baza unei metodologii specifice fiecărei unităţi de învăţămînt. Astfel, la fiecare şcoală, pentru proba scrisă, membrii comisiei de admitere au elaborat trei variante de subiecte. Preşedintele comisiei de concurs va alege unul dintre aceste subiecte pentru examen şi unul de rezervă. Clasele înfiinţate la iniţiativa MECT - la Constanţa există nouă astfel de clase, pentru şapte specializări - au fost finanţate prin bugetele locale, alocate inspectoratelor şcolare. În privinţa examenului, în cazul în care, pentru unele calificări profesionale sînt necesare aptitudini specifice, comisia de admitere din unitatea de învăţămînt respectivă poate introduce o probă de aptitudini, de exemplu desen tehnic sau desen artistic, care este eliminatorie. Aceasta se evaluează cu calificativul „Admis/Respins”, iar rezultatele nu pot fi contestate.



12