SC RAJA SA Constanţa este un prestator de servicii ca oricare altul. Nerecuperarea debitelor şi lipsa încasărilor pentru serviciile furnizate, aduce grave prejudicii societăţii punând în pericol existenţa serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare de la nivelul întregului judeţ. Ca orice unitate prestatoare de servicii către populaţie şi RAJA Constanţa depinde de furnizorii săi, către care trebuie să achite lunar contravaloarea facturilor pentru mentinerea sistemului de alimentare cu apă la parametrii optimi de funcţionare (energie, reparaţii, avarii, combustibil, tratarea şi exploatarea surselor de subteran, etc). Pentru a putea face faţă tuturor acestor cheltuieli, la care se adaugă şi efortul investiţional de peste 74 milioane Euro din cadrul Programului Operaţional Sectorial de Mediu, SC RAJA SA Constanta şi-a luat toate măsurile legale ce se impun în vederea recuperării creanţelor de la abonaţii rău-platnici şi sancţionarea consumatorilor frauduloşi. Astfel, permanent, reprezentanţii juridici întreprind demersurile legale necesare (avizări, convocări la conciliere, eşalonări, notificări prin executor) în vederea recuperării debitelor de la utilizatorii restanţieri. În cazul în care toate aceste demersuri nu aduc rezultatul scontat, abonaţii restanţieri sunt debranşaţi de la sistemul de alimentare cu apă. „Mai mult, reprezentanţii Corpului de Control din cadrul societăţii noastre efectuează zilnic zeci de controale la toţi abonaţii, indiferent de statutul juridic al acestora. În ciuda controalelor şi a sancţiunilor mai mult decât usturătoare, care uneori ajung chiar şi la zeci de mii de lei, ba mai mult în unele cazuri, SC RAJA SA a înaintat către instituţiile competente plângeri penale, există totuşi, abonaţi care continuă să fure apa la propriu. Pentru că în conformitate cu Codul Penal, art.208 – 209, acţiunea de furt calificat se pedepseşte cu închisoarea, numai în ultima săptămână, RAJA a înaintat către organele competente 40 de plângeri penale pentru furt de apă. Abonaţii vizaţi fie au fost prinşi cu branşamente false, fie s-au rebranşat ilegal la sistemul de alimentare cu apă potabilă după ce fuseseră debranşaţi din cauza datoriilor. Avertizăm pe această cale toţi abonaţii, care trebuie să înţeleagă necesitatea respectării legalităţii în cazul alimentării cu apă potabilă şi canalizare, în caz contrar riscând sancţiuni usturătoare, plata în sistem pauşal retroactiv pe 18 luni a serviciilor de furnizare apă potabilă şi canalizare, dar şi plângeri penale pentru furtul de apă”, a declarat purtătorul de cuvânt al RAJA, Irina Oprea..