Majoritatea părinţilor consideră că numărul de calculatoare din şcolile în care învaţă copii lor este insuficient, în timp ce 10,8% dintre cei intervievaţi susţin că în şcoli nu există calculatoare folosite în scop educaţional, potrivit unui sondaj, realizat de MEDNET Marketing Research Center. Astfel, 42,2% dintre părinţii care au luat parte la cercetare au afirmat că şcoala în care învaţă copii lor este dotată cu calculatoare, dar că acestea sunt insuficiente pentru nevoile actuale. Numărul de calculatoare din şcolile unde înscrişi copiii lor a fost considerat suficient de 20,8% dintre cei intervievaţi. Peste 10% dintre participanţii la studiu au declarat că în şcoli nu sunt calculatoare care să fie folosite în scop educaţional, iar 8,4% au spus că în unităţile de învăţământ există computere, dar că accesul la acestea este restricţionat doar pentru profesori sau activităţi speciale. În proporţie de 0,4%, cei intervievaţi au afirmat că există un calculator la clasă care a fost cumpărat de părinţi. Sondajul mai arată şi că majoritatea şcolilor nu au cursuri de operare a calculatorului. Astfel, 51,6% dintre părinţii intervievaţi au afirmat că la şcolile unde învaţă copiii lor nu au existat în program cursuri de operare a calculatorului. Varianta contrară de răspuns a fost aleasă de 40% dintre părinţii care au participat la sondaj. 1,6% dintre părinţi au spus că şcolile nu au avut astfel de cursuri, dar le vor introduce din toamnă. Totodată, 1,6% dintre cei intervievaţi au declarat că şcolile au avut în program cursuri de operare a calculatorului, au avut şi cadre didactice, dar lecţiile nu au fost predate la clasă. În plus, 0,4% dintre cei care au răspuns la întrebările sondajului au spus că şcolile au avut în program cursuri de operare a calculatorului, dar acestea nu au fost predate pentru că nu au fost profesori. Peste 60% dintre părinţii intervievaţi au apreciat drept foarte importante cunoştinţele de operare pe calculator acumulate în timpul orelor de curs sau a şcolii, având în vedere prezenţa tot mai evidentă a computerelor în activităţile cotidiene. Aproximativ 27% au spus că aceste cunoştinţe sunt importante, 6,4% - că sunt nici importante, nici neimportante, 1,2% - puţin importante, iar 2,8% - deloc importante. În opinia a 64,8% dintre părinţii care au luat parte la cercetare, predarea lecţiilor folosind programe educative pe calculator ajută la fixarea cunoştinţelor dobândite în timpul cursurilor în mare şi în foarte mare măsură. Sondajul a fost realizat în perioada 9-16 iulie în zece oraşe mari din ţară şi în Bucureşti, pe un eşantion format din 250 de persoane adulte cu vârsta peste 28 de ani, având copii în clasele V-VIII. Eşantionul este reprezentativ pentru populaţia adultă cu vârsta peste 28 de ani din mediul urban, părinţi de copii în clasele V-VIII.