Peste 50.000 de carnete de muncă au fost predate de Inspectoratul Teritorial de Muncă în vederea informatizării

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Constănţenii vor avea cărţi de muncă electronice

Peste 50.000 de carnete de muncă au fost predate de Inspectoratul Teritorial de Muncă în vederea informatizării

Eveniment 18 Ianuarie 2007 / 00:00 644 accesări

Din acest an, angajatorii trebuie să înregistreze de două ori salariaţii proprii, atît pe carnetele de muncă tradiţionale, dar şi pe registrele de evidenţă electronice.

Prin procesul de informatizare a carnetelor de muncă început anul trecut, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanţa a transmis către Casa de Pensii peste 55.000 de astfel de documente în vederea prelucrării. Potrivit reprezentanţilor ITM, carnetele au fost transmise către Casa Judeţeană de Pensii, urmînd ca acţiunea să cuprindă şi celelalte instituţiile publice constănţene, iar apoi documentele de muncă deţinute de titulari. „Pînă în acest moment, din totalul celor 77.746 de carnete păstrate şi completate în 2006, au fost predate către colegii de la pensii 55.000 de exemplare. Cu toate că mai avem de lucrat cîteva zeci de mii de astfel de documente, aflate în custodia noastră, după ce va fi terminată această operaţiune, vor intra în lucru cărţile de muncă de la instituţiile publice, şcolile şi primăriile din judeţ”, a declarat purtătorul de cuvînt al ITM Constanţa, Florina Vişan. Pe lîngă informatizarea cărţilor de muncă deţinute de ITM, instituţie care deţine documentele de la toţi marii angajatori din judeţ, inspectorii de muncă şi-au dat avizul în vederea completării carnetelor de muncă pentru un număr de 480 de angajatori, ceea ce totalizează 70.821 de astfel de documente. Totuşi, în scurt timp, specialiştii vor declanşa şi o campanie de recuperare a carnetelor de muncă aflate la titulari. Conform legii, carnetele de muncă trebuie să fie completate cu toate înscrisurile necesare pînă la 1 aprilie 2001, momentul apariţiei noii legi a pensiilor, fiind certificate pentru perioadele de pînă la această dată. Florina Vişan susţine că certificarea se va realiza pe carnetele de muncă, însă numai în spaţiile în care erau trecute concediile fără plată ale beneficiarilor. Legea spune că angajatorii trebuie să se asigure că fiecare document este însoţit de copiile actelor de identitate ale titularului. Prin modificările aduse legii sistemului public de pensii, începînd din aprilie 2001, cărţile de muncă au fost înlocuite cu certificate de stagiu de cotizare, distribuite către beneficiari, prin poştă, la sfîrşitul fiecărui an.

Taguri articol


12