Peste 6.000 de transportatori claxonează Guvernul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protest împotriva pirateriei

Peste 6.000 de transportatori claxonează Guvernul

Economie 25 Aprilie 2017 / 17:17 3025 accesări

Transportatorii își cer drepturile în stradă: vor să dispară și pirații, și mașinile RATB de pe traseele București - Ilfov

Transportatorii își cer drepturile în stradă: vor să dispară și pirații, și mașinile RATB de pe traseele București - Ilfov

Lupta împotriva Uber (și nu numai) se mută, între 26 și 27 aprilie, în stradă. Mai exact, în fața Guvernului, unde vor protesta transportatorii din confederația COTAR, cu peste 6.000 de taxiuri, autobuze și microbuze. Ei cer ca Guvernul să elimine pirateria din transporturi și să fiscalizeze cu forța firmele care, în prezent, operează în liniște pe trasee fixe, fără să aibă autorizație și, evident, fără să plătească taxe și impozite. De asemenea, ei critică decizia administrației Capitalei de a introduce mașinile RATB pe traseele dintre București și Ilfov, câștigate la licitație de operatori privați. Transportatorii reamintesc că li s-a promis, la începutul lui martie, rezolvarea prin OUG a problemelor, dar că actul normativ n-a ieșit nici până în prezent în dezbatere publică.

ERA DE AȘTEPTAT... Transportatorii protestează din nou și mult mai devreme decât se așteptau autoritățile, care mizau, cu siguranță, pe scandal post-expirarea perioadei de îngheț al tarifelor RCA. Nu! COTAR, una dintre federațiile din domeniu, iese în stradă miercuri și joi (26 - 27 aprilie), în fața Guvernului, de dis-de-dimineață (9.00) până se-ntunecă (21.00). Tema - pirateria din transporturi. Dimensiunea - până la 6.000 de taxiuri, autobuze și microbuze. Motivul - COTAR a cerut, în mai multe rânduri, ca Executivul să elimine, prin OUG, pirateria, dar steagurile negre încă flutură pe drumuri. De notat că, în cele două zile de protest, transportatorii participanți nu vor efectua nicio cursă. „Ne cerem doar drepturile garantate de Constituție, care spune că nimeni nu este mai presus de lege. Autoritățile ar trebui să știe că mai puține milioane de euro la buget înseamnă mai multe șanse să eșuăm ca stat, iar legalizarea comerțului și serviciilor nefiscalizate elimină concurența neloială pentru firmele care aleg să se comporte corect“, spun cei de la COTAR. Ei repetă (din nou) că nu cer nici bani, nici subvenții, nici avantaje și nici să cadă Guvernul, ci doar să fie eliminați din schemă pirații - „Faptul că jucătorii care nu plătesc taxe și impozite ne-au depășit deja numeric ne aduce în pragul falimentului!“.

BLOCAJ Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, reamintește că, la 10 martie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, le-a promis transportatorilor că va promova o OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în așa fel încât activitățile neautorizate din domeniu să fie sancționate, iar serviciile de tip Uber să fie obligate să se autorizeze și să funcționeze legal - „Cât timp există o legislație clară, nu-i posibil ca unii transportatori să se supună, iar alții să sfideze aceleași reguli, fără a fi sancționați. Această OUG a plecat spre avizare la 17 martie. De atunci așteptăm ca actul normativ să fie pus în dezbatere publică. Pare-se, însă, că interesele sunt atât de mari în această economie subterană din transporturi încât Ministerul Dezvoltării nu a trimis aviz către cel al Transporturilor, așa cum a procedat Ministerul Administrației și Internelor. E ca și cum cineva ar vrea să ne scoată în stradă“. Ștefănescu spune că, dacă transportatorii vor fi invitați la negocieri în prima zi de protest și vor ajunge la o convenție cu Guvernul, acțiunea nu se va prelungi.

CÂT DE GRAVĂ ESTE SITUAȚIA? Cei de la COTAR reamintesc că firmele care piratează transportul de linie sunt listate pe site-uri de profil (acum ar fi autogari.ro), au program fix și pot primi rezervări, deși nu au dreptul să opereze pe rutele afișate (în lipsa autorizației), iar nimeni nu le oprește - „Ba mai mult, parlamentarii care au avut interese au modificat legea (OUG 34/2010), introducând doi termeni („permanent“ și „în mod repetat“), fix în articolul care permitea organelor de control să elimine jucătorii neautorizați. Acum orice acțiune a autorităților este blocată“. Nu în ultimul rând, ei cer anularea hotărârii Consiliului General al Municipiului București (CGMB) prin care s-a decis introducerea RATB pe toate traseele dintre București și Ilfov, scoase la licitație, câștigate și apoi operate de privați - „Sunt două abuzuri majore aici - concurență neloială pentru transportatori și subvenționarea, din banii bucureștenilor, a transportului din Ilfov...“. De notat că la această acțiune nu vor participa membrii COTAR din Constanța, după cum a precizat oficialul local al confederației Lică Neagu.

Taguri articol


12