Anul nou vine cu schimbări pentru locuitorii din Medgidia. Primăria a decis, recent, delegarea serviciului de salubritate a municipiului către un operator privat. În acest sens, joi, 22 decembrie, a avut loc o dezbatere publică în cadrul căreia oamenii au putut să își spună părerea despre acest lucru.
DE CE SE DELEGĂ SERVICIUL DE SALUBRIZARE
Potrivit Primăriei Medgidia, decizia de a delega serviciul de salubrizare a fost luată în urma unor analize tehnico-economice care au evidențiat faptul că toate aspectele legate de avize, autorizații, forță umană și materială, investiții, dotări, administrare eficientă a bunurilor aflate în gestiune conduc la costuri financiare pe care municipalitatea nu le poate suporta pe termen scurt și mediu. „Operatorul serviciului de salubrizare va trebui să presteze următoarele activități: colectare separată şi transportul separat al deşeurilor menajere şi similare provenite din activităţi comerciale, din industrie şi instituţii, inclusiv fracţii colectate separat, fără a aduce atingere fluxului deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, baterii şi acumulatori, respectiv: colectarea separată şi transportul separat al deşeurilor menajere - persoane fizice; colectarea separată şi transportul separat al deşeurilor similare - instituții publice aflate în subordinea autorității contractante, măturat, spălat, stropit şi întreţinerea căilor publice, curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ”, se arată într-un comunicat al Primăriei Medgidia.
CARE E VALOAREA CONTRACTULUI
Tot reprezentanții administrației locale din Medgidia spun că valoarea estimată a contractului este de peste 7 milioane de lei și a fost stabilită pe baza contractelor anterioare încheiate de municipalitate pentru salubrizare, raportate la cantităţile de lucrări actuale necesare satisfacerii nevoilor urbane, luându-se în calcul inclusiv aplicabilitatea taxei de depozitare a deșeurilor conform OUG 195/ 2005 începând cu 1 ianuarie 2017.