Un studiu realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie şi Asociaţia pentru Ştiinţele Educaţiei în perioada august 2007 - iunie 2008, a relevat faptul că un procent semnificativ - 70,2%! - dintre profesorii români preferă să predea lecţiile cu ajutorul calculatorului. Totodată, 65% dintre profesori declară că ştiu să folosească calculatorul bine sau foarte bine. Un alt aspect relevat de studiu este acela că formarea în domeniul utilizării noilor tehnologii pentru predare, învăţare, evaluare are o importanţă semnificativă pentru cadrele didactice. 83% dintre profesorii care au urmat un curs de formare-specializare remarcă un impact pozitiv al utilizării computerului asupra elevilor, faţă de doar 65% în cazul profesorilor care nu au urmat cursuri de informatică. La rîndul lor, elevii consideră că cel mai important efect al utilizării calculatorului la lecţii este faptul că învaţă mai uşor, urmat la foarte mică distanţă de o înţelegere mai facilă şi de atragerea lor pentru a învăţa să lucreze cu computerul. Doar 0,9% dintre elevii şcolilor utilate cu laboratoare în cadrul programului SEI, nu utilizează calculatorul, 63% îl folosesc la şcoală, iar 83% acasă. 95% dintre elevi declară că ar dori să utilizeze mai mult computerul şi Internetul pentru lecţii la diferite discipline. Ei consideră, în proporţie de 90%, că cei dintre ei care nu au acces la un calculator vor fi dezavantajaţi mai tîrziu. Studiul a fost prezentat ieri, în cadrul conferinţei „Programe naţionale de educaţie pentru societatea cunoaşterii”, este primul de acest fel din România de o asemenea amploare, avînd ca subiect contribuţia tehnologiei la modernizarea sistemului de educaţie. El a cuprins 5.736 de subiecţi, dintre aceştia 3.953 de elevi, 1.588 de cadre didactice şi 195 de directori de şcoli din 199 unităţi şcolare.