Limba engleză este considerată de către 59% dintre români ca fiind limba străină cea mai utilă pentru dezvoltarea lor personală, potrivit Eurobarometrelor citate de Statista.com. Cu toate acestea, procentul de 59% clasează țara noastră la finalul clasamentului UE privind conștientizarea importanței unei limbi străine, alături de țări precum Portugalia, Bulgaria sau Cehia. Expertul în educație Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Internațional Helen Doron English, consideră că numărul de persoane din țara noastră care conștientizează necesitatea cunoașterii limbii engleze la un nivel cel puțin mediu este în creștere an de an, în contextul globalizării, pe care tinerii părinți și adolescenții o resimt mai mult decât toate generațiile precedente. “Părinții mai tineri acordă tot mai multă atenție necesității de a cunoaște limba engleză la un nivel care să le permită copiilor să se poată adapta circumstanțelor globalizării. (...) Cuvântul-cheie devine comunicarea facilă între persoane din diferite colțuri ale lumii ce vorbesc aceeași limbă de circulație internațională”, a declarat Ștefania Filip. Totodată, expertul în educație este de părere că, în cadrul Uniunii Europene, un sistem lingvistic comun începe să se dezvolte în vederea creării unui mediu profesional complex al viitorului, unde comunicarea se poate realiza facil între diverși membri ai societății europene și internaționale cu care viitorii adulți intră în contact tot mai des.
“Copiii și adolescenții care deprind abilități de nivel mediu și avansat în învățarea unei limbi străine de circulație internațională își cresc considerabil șansele de a reuși și de a se adapta pe viitor. Limba engleză este o disciplină fundamentală pentru programa educațională a unui copil și asta deoarece România trebuie să țină pasul cu trendul mondial, în care importanța limbii engleze în plan internațional devine tot mai vizibilă și mai pronunțată”, a explicat Filip.