Peste nouă mii de apeluri, în 2024, la linia telefonică gratuită destinată victimelor violenței domestice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Peste nouă mii de apeluri, în 2024, la linia telefonică gratuită destinată victimelor violenței domestice

Social 15 Ianuarie 2025 / 15:43 77 accesări
Foto: pexels.com

Foto: pexels.com

Aproape 9.300 de apeluri s-au înregistrat, în 2024, la Helpline-ul 0800.500.333, linie telefonică non-stop, gratuită, destinată victimelor violenței domestice, discriminării pe criteriul de sex și traficului de persoane din cadrul Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES).

Astfel, dintre cele 9.285 de apeluri primite, 6.534 au fost preluate, 2.269 au fost scurte, iar 482 - pierdute (operatorul call-center era angajat într-o altă convorbire).

În ceea ce privește cele 6.534 de apeluri preluate, din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, s-au înregistrat 2.835 de apeluri în domeniul violenței domestice, 31 în sfera traficului de persoane, nouă referitoare la egalitatea de șanse/gen, 22 de apeluri în domeniul violenței sexuale - alt context decât violența domestică, 15 în sfera hărțuirii pe criteriul de sex, precum și a hărțuirii morale la locul de muncă, iar 3.622 de apeluri au fost în alt domeniu/nu au fost de competența ANES.

Din punctul de vedere al calității persoanei apelante, cele 6.534 de apeluri sunt clasificate astfel: pentru cele 2.835 de apeluri în domeniul violenței domestice (inclusiv reveniri), în calitate de victimă au apelat linia telefonică 2.038 de persoane, ca martori au sunat 693 de oameni, iar în ceea privește categoria 'alte persoane' (cetățenii nu au declarat în ce calitate a apelat linia telefonică), au fost efectuate 104 de apeluri; pentru cele 31 de apeluri în domeniul traficului de persoane, în calitate de victimă au apelat linia telefonică opt persoane, ca martori au sunat 19 cetățeni, iar în ceea privește categoria persoanelor care nu au declarat în ce calitate au apelat linia telefonică, au fost efectuate patru apeluri.

Pentru cele nouă apeluri în domeniul egalității de șanse/gen, în calitate de victimă au apelat linia telefonică opt persoane, iar o persoană a sunat ca martor.

Pentru cele 22 de apeluri în domeniul violenței sexuale - alt context decât violența domestică (inclusiv reveniri), în calitate de victimă au apelat linia telefonică 15 persoane, ca martori au sunat șase oameni, iar în ceea privește categoria cetățenilor care nu au declarat în ce calitate au apelat linia telefonică, a fost efectuat un apel.

Pentru cele 15 apeluri în domeniul hărțuirii pe criteriul de sex, precum și a hărțuirii morale la locul de muncă, în calitate de victimă au apelat linia telefonică 14 persoane, iar un cetățean a sunat ca martor.

Pentru cele 3.622 de apeluri care nu au fost de competența ANES (inclusiv reveniri), apelurile s-au încadrat în categoria 'alte persoane'.

În ceea ce privește tipurile de violență care au fost semnalate (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violență domestică și pentru situațiile în care persoana apelantă și-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, s-au înregistrat: 2.273 de acte de violență verbală, 2.293 de acte de violență psihologică, 1.714 de acte de violență fizică, 68 de acte de violență sexuală, 70 de acte de violență economică, 91 de acte de violență socială, un act de violență spirituală și 64 de acte de violență cibernetică. În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violență.



Ştiri recomandate

12