Vânzările de autovehicule în România au crescut, în 2018, cu circa 20%, faţă de anul anterior, până la 187.276 de unităţi, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Piaţa auto a înregistrat cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile din ultimii zece ani, dar a rămas cu mult sub ce se întâmpla înainte de criza economică. „Este de remarcat că numărul de autoturisme achiziţionate de persoanele fizice în 2018 (63.378 unităţi) este cu circa 44,4% mai mare decât în anul anterior (43.884)“, spun cei de la APIA. De notat că segmentul second-hand a scăzut cu 9,1% anul trecut, ajungând la 473.616 unități. Topul pe mărci (autoturisme plus vehicule comerciale noi) este condus de Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de Volkswagen (16.459), Renault (14.853), Ford (13.957) şi Skoda (13.185). La autoturisme, ierarhia este condusă tot de Dacia, cu 51.242 unităţi (cotă de piață de 32,4%), cu un volum în creştere cu 29,4% faţă de anul precedent. Urmează Volkswagen (14.601 unităţi şi 9,2% cotă de piaţă), Skoda (13.185 unităţi, cotă de 8,3%), Renault (12.523 unităţi, cotă de 7,9%) şi Ford (9.503 unităţi şi cotă de 6%). Pe modele, la finele lui 2018, Dacia Logan continua să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 21.154 unităţi, urmată de Dacia Duster (12.938), Dacia Sandero (10.218), Skoda Octavia (5.466) şi Renault Clio (5.394).Paul NĂSĂUDEANU