Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 6,3%, în primul trimestru din 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 38.253 unităţi, reiese din datele publicate marţi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 72% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele trei luni. De cealaltă parte,numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceeași (8.606 unităţi) este cu 2,2% inferior celui din perioada similară a anului trecut (8.799 unităţi). Topul pe mărci (autoturisme + vehicule comerciale) este condus de către Dacia - cu 9.008 unităţi, urmată de către Volkswagen (3.718) şi Ford (3.449). La autoturisme, ierarhia pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unităţi (26,4% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 4,3% faţă de 2018), urmată de Volkswagen - cu 3.230 unităţi (10,4% cotă de piaţă), Skoda (2.629 unităţi şi 8,4% din total piaţă), Ford (2.485 unităţi şi 8% cotă de piaţă) şi Renault (2.428 unităţi şi 7,8% cotă de piaţă). În funcţie de modele, cu cele 2.399 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul trimestru din 2019, urmat de Dacia Duster cu 2.340 unităţi, Dacia Sandero (1.768), Renault Clio (1.452) şi Skoda Octavia (1.072).