Piaţa automobilelor electrice a rămas în urma aşteptărilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Piaţa automobilelor electrice a rămas în urma aşteptărilor

Monden 12 Noiembrie 2013 / 00:00 238 accesări

Vânzările de automobile electrice au rămas cu patru-cinci ani în urma aşteptărilor, din cauza absenţei unor reţele extinse de staţii de încărcare, a declarat directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn. Acesta admite că piaţa automobilelor electrice nu se ridică la aşteptările sale anterioare. Renault şi Nissan au derulat investiţii de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal. Renault şi Nissan vizau vânzarea a 1,5 milioane de automobile electrice până în 2016.

În pofida promovării intense, a investiţiilor uriaşe şi a presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobilele electrice au costuri mari de producţie, iar viabilitatea lor este limitată de autonomia scăzută şi absenţa unei infrastructuri dezvoltate de staţii de reîncărcare a bateriilor. Renault şi Nissan au vândut în ultimii cinci ani peste 120.000 de automobile electrice, alianţa franco-japoneză fiind cel mai mare producător din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vândut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unităţi în circulaţie. Absenţa reţelelor de staţii de încărcare a afectat semnificativ vânzările şi a forţat cele două companii să-şi tempereze aşteptările. Pe pieţe precum Norvegia sau statul american California, subvenţiile generoase acordate de autorităţi celor care cumpără automobile electrice şi reţelele extinse de staţii de încărcare au susţinut cererea pentru automobile electrice, iar vânzările au crescut puternic. Analiştii consideră că piaţa maşinilor cu baterii ar putea fi stimulată în viitorul apropiat de investiţiile giganţilor germani Volkswagen şi BMW, care fac primii paşi pe noul segment al industriei auto. Renault-Nissan a anunţat, săptămâna trecută, un parteneriat cu Mitsubishi, cele trei companii urmând să dezvolte împreună un automobil electric de mici dimensiuni.



12