Piaţa din România, printre cele mai dinamice din UE în ceea ce priveşte cumpărarea de mobilier

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Piaţa din România, printre cele mai dinamice din UE în ceea ce priveşte cumpărarea de mobilier

Economie 06 August 2016 / 14:08 559 accesări

Piaţa din România se numără printre cele mai dinamice din UE în ceea ce priveşte cumpărarea de mobilier, iar în următorii ani se preconizează o creștere moderată a consumului în acest sector, este de părere Francesco Stasolla, managing director la Italsofa România.

"Piaţa din România se numără printre cele mai dinamice din UE în ceea ce priveşte cumpărarea de mobilier. Indicatorii macroeconomici ai ţării sunt pozitivi, redresarea consumului a influenţat pozitiv şi sectorul de industrie a mobilei, iar în anii următori se preconizează o creştere moderată. Structura de distribuţie din industria mobilei pentru locuinţe în România este într-o continuă evoluţie. Una dintre caracteristicile pieţei este prezenţa semnificativă a companiilor locale producătoare de mo¬bilier cu reţele de vânzare cu amănuntul", spune Francesco Stasolla, managing director la Italsofa România.

Compania face parte din grupul italian Natuzzi, care realizează canapele şi fotolii în principal pentru export, pentru Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania şi Norvegia. Singurul client din România pentru care Italsofa furnizează direct este retailerul de mobilier şi decoraţiuni Mobexpert. În România, Italsofa produce mobilier tapiţat pentru locuinţe.

Italsofa realizează peste 95% din cifra de afaceri din produsele pe care le vinde la export. Astfel, dintr-un total al vânzărilor de 280,5 mil. lei (63,75 mil. euro) în 2015, exporturile însumează aproape 275 mil. lei (62,5 milioane de euro).

Anul trecut, Italsofa a avut un profit net de 10 milioane de lei (2,2 mil. euro), cu aproape 8% mai puţin faţă de anul anterior, când profitul a fost de 12,6 milioane de lei (2,8 milioane de euro). În scădere este şi numărul de angajaţi, care a ajuns de la 1.285 în 2014 la 1.192 în 2015.

"Oportunităţile pentru fabrica din Baia Mare sunt bune, deoarece deserveşte o serie de pieţe în creştere: marii retaileri europeni care la începutul anilor 2000 au găsit mai oportună achiziţionarea din China s-au întors la achiziţionarea produselor realizate în Europa. De fapt, primele trei luni ale acestui an au arătat o creştere pentru societatea noastră comparativ cu anul trecut", adaugă Stasolla.

Taguri articol


12