Piaţa serviciilor poştale, în creştere cu 55%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În 2008

Piaţa serviciilor poştale, în creştere cu 55%

Politică 11 Septembrie 2009 / 00:00 348 accesări

Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu aproape 55%, de la 1,05 miliarde lei în 2007 la 1,63 miliarde lei, deşi traficul a scăzut cu 2,2%, la 687,52 de milioane de trimiteri, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). „În 2008, românii au trimis şi au primit în proporţie de aproape 95% corespondenţă, facturi şi chitanţe, ziare, reviste, materiale publicitare, recomandate şi pachete mici de pînă în 2 kilograme”, arată ANCOM, care citează datele dintr-un raport propriu. Studiul indică o concentrare a traficului poştal pe segmentul trimiterilor din poşta de scrisori, categorie care include tipurile de trimiteri enumerate, cu o pondere de 94,76% din totalul traficului postal, în creştere faţă de ponderea de 93,9% înregistrată în 2007. Totalul trimiterilor din categoria poşta de scrisori în anul 2008 a fost de 651,48 milioane. “În ceea ce priveşte traficul de colete poştale, pe parcursul anului 2008 au fost colectate şi distribuite 17,23 milioane colete poştale, ceea ce reprezintă 3,24% din traficul poştal total. Din totalul coletelor trimise în anul 2008, 15,88 milioane au fost colete poştale interne (92,17% din traficul total de colete) şi 1,34 milioane au fost colete poştale internaţionale (7,83% din traficul total de colete)”, menţionează. Traficul aferent serviciilor poştale Express a reprezentat 2,74% din traficul poştal total, cu 18,8 milioane de trimiteri. Poşta Română, furnizorul de serviciu universal desemnat de către autoritatea de reglementare, a realizat un volum de şapte milioane de trimiteri, sau 37,24% din total, în timp ce restul furnizorilor au procesat 11,8 milioane trimiteri, reprezentînd 62,76% din traficul total. Datele ANCOM arată o tendinţă uşor descendentă a pieţei serviciilor poştale din punct de vedere al volumului traficului intern şi internaţional, care se explică în principal prin orientarea utilizatorilor către mijloace moderne de comunicaţii, precum internetul. Utilizatorii români urmează astfel tendinţa internaţională de a înlocui metodele clasice de comunicaţii cu noile tehnologii. Traficul poştal intern a înregistrat în 2008 peste 669,78 milioane trimiteri poştale prelucrate, reprezentînd 97,42% din traficul poştal total, de 687,52 milioane remiteri, în uşoară scădere (cu 2,1%) faţă de anul 2007, cînd s-au înregistrat 684,17 milioane trimiteri interne. “Trimiterile poştale internaţionale au reprezentat numai 2,58% din totalul traficului poştal (17.740.390 au fost trimiteri poştale internaţionale). Potrivit raportului ANCOM, traficul internaţional a scăzut în ultimii trei ani, de la 21.271.732 de trimiteri poştale prelucrate în 2006 la 18.806.154 în anul 2007, o scădere de aproape 12%, şi 17.740.390 în anul 2008, o scădere de aproape 6%”, menţionează ANCOM. Piaţa serviciilor poştale a urmat în 2008 un curs ascendent din punct de vedere al numărului de furnizori autorizaţi, numărul de furnizori de servicii poştale crescînd de la 248 la sfîrşitul anului 2007 la 789 la sfîrşitul anului 2008. Dintre aceştia, 711 declară că au avut activitate în 2008. În ceea ce priveşte forţa de muncă de pe această piaţă, în România au lucrat în 2008 în acest sector 47.470 de salariaţi, dintre care 35.892 erau salariaţii Poşta Română, reprezentînd 75,61% din totalul personalului angajat în domeniu. În 2007, pe piaţă activau 44.697 salariaţi, dintre care 35.801 la Poşta Română. Anul trecut funcţionau în România 9.086 puncte de acces şi de contact, respectiv 3,81 subunităţi la 100 de kilometri pătraţi, cu o creştere de 222% pentru furnizorii autorizaţi, alţii decît Poşta Română, de la 676 puncte de acces sau contact în 2007 la 2.181. În medie, o unitate poştală a deservit 2.366 locuitori, faţă de anul 2007 cînd indicele a fost de 2.840 locuitori/unitate poştală şi de 2.850 locuitori/unitate poştală în 2006.

Taguri articol


12