Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) pregăteşte liberalizarea totală a pieţei serviciilor poştale prin discutarea a două decizii cu reprezentanţii industriei de profil în cadrul Consiliului Consultativ. Principalele modificări pe care cele două decizii le vor aduce cadrului de reglementare sunt: prelungirea cu un an a calităţii de furnizor de serviciu universal a Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), eliminarea dreptului rezervat acesteia asupra furnizării anumitor servicii, precum şi stabilirea unui nou mecanism de compensare a eventualelor pierderi înregistrate de furnizor ca urmare a îndeplinirii obligaţiilor de serviciu universal. De asemenea, au fost aduse modificări ale condiţiilor de întocmire şi auditare ale situaţiilor financiare separate de către CNPR care vor furniza date inclusiv în scopul determinării costului net al furnizării serviciilor din sfera serviciului universal. Modificările şi completările cadrului secundar de reglementare agreate au ca scop asigurarea continuităţii furnizării serviciului universal până la data transpunerii în legislaţia primară naţională a cadrului legal european în domeniul serviciilor poştale şi, de asemenea, oferă tuturor furnizorilor posibilitatea să presteze orice serviciu pe piaţa serviciilor poştale prin eliminarea tuturor drepturilor exclusive. Astfel, după 31 decembrie 2012, când expiră dreptul exclusiv al CNPR de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, indiferent dacă livrarea acestora este accelerată sau nu, a căror greutate este mai mică de 50 de grame şi al căror tarif este mai mic de 2 lei, orice furnizor de servicii poştale va avea dreptul de a furniza acest tip de servicii. În acelaşi timp, calitatea de furnizor de serviciu universal a CNPR se extinde cu un an, respectiv până la data de 31 decembrie 2013, dat fiind faptul că, în prezent, cadrul legislativ naţional este în curs de modificare, în vederea respectării, de către România, a obligaţiei de a transpune legislaţia comunitară din domeniu, asigurând în continuare dreptul utilizatorilor de a beneficia de un set minim de servicii poştale la o anumită calitate în orice localitate de pe teritoriul României prin intermediul mecanismelor serviciului universal.