Piaţa turismului ar putea creşte cu pînă la 10%

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Anul viitor

Piaţa turismului ar putea creşte cu pînă la 10%

Justiție 17 Decembrie 2008 / 00:00 513 accesări

Piaţa turismului ar putea creşte anul viitor cu pînă la 10% sau, în cel mai rău caz, va stagna, ceea ce reprezintă totuşi o evoluţie pozitivă faţă de tendinţele pieţei de profil din vestul Europei, în contextul crizei financiare, a declarat consultantul ANAT, Traian Bădulescu. „Turismul din România este în creştere şi nu reprezintă încă o piaţă matură, ca în celelalte state comunitare. Tocmai din acest motiv, în 2009, turismul va creşte în continuare, chiar dacă la ritm mai redus faţă de anii anteriori. Nu este exclusă nici o stagnare a pieţei, însă în ţările din vestul Europei, dat fiind faptul că piaţa de profil a ajuns deja la maturitate, se înregistrează deja scăderi importante ale pieţei”, a precizat reprezentantul ANAT. Tot referitor la previziunile din acest sector, reprezentantul ANAT a spus că în 2009 vom asista, în condiţiile crizei financiare, la fuziuni şi prelurări de agenţii de turism de talie medie. “În ce priveşte marile agenţii, acestea vor rezista cel mai bine şocului crizei financiare. Totodată, o mare parte din touroperatorii medii, se vor vedea nevoiţi să fuzioneze sau vor fi preluaţi. Iar agenţiile mici, care sînt în mare parte revînzătoare de pachete ale marilor touroperatori, vor risca falimentul în cazul în care nu vor adopta o politică de marketing, o strategie care să combată efectele crizei”, a menţionat Bădulescu. Aceeaşi părere o împărtăşeşte şi directorul executiv al agenţiei de turism Perfect Tour, Sorin Văduvoiu. “Pe piaţa turismului autohton vor apărea falimente, însă acestea se vor înregistra în special în cazul operatorilor “de apartament”, pentru că volumul redus de vînzări nu le va permite acoperirea cheltuielilor, “sau în cel mai bun caz nu vor obţine profit”. Referitor la problemele cu care se confruntă turismul autohton, Văduvoiu a indicat lipsa unei strategii coerente şi viabile transguvernamentale pe termen lung, lipsa unei infrastructuri adecvate turismului, precum şi a investiţiilor, “toate acestea, corelate cu lipsa personalului calificat, adîncind distanţa dintre turismul românesc şi cel european limitrof”.



12