La sfîrşitul lunii iunie, ideea de timbrare a pîinii stîrnea în rîndul reprezentanţilor din industria de panificaţie o amplă discuţie. În timp ce autorităţile argumentau că timbrarea ar contribui la diminuarea evaziunii fiscale din sectorul panificaţiei şi în plus ar însemna o aliniere la standardele europene, patronatele combăteau măsura susţinînd că cea mai eficientă măsură este reducerea fiscalităţii. De asemenea, s-a subliniat faptul că timbrarea ar implica scumpirea pîinii. Pentru a găsi o soluţie, cei din patronat au propus personalizarea pîinii, măsură ce ar putea asigura trasabilitatea produsului, fără costuri suplimentare. "Personalizarea pîinii este utilă, consumatorul poate afla date suplimentare despre producător, în timp ce timbrarea presupune costuri de pînă la 1.000 de lei/pîine", declara preşedintele Rompan, Aurel Popescu. El a mai spus că timbrarea pîinii este utilă în cazul în care cineva se ocupă şi de control. “Cei de la Garda Financiară ne-au spus că ei nu au oameni suficienţi şi nu pot monitoriza cei peste 8.000 de producători din sectorul panificaţiei”, a precizat Aurel Popescu. Pînă în prezent, autorităţile nu au hotărît nimic, astfel încît producătorii de pîine trebuie să respecte vechile reguli. Astfel, pîinea ambalată trebuie să fie etichetată cu date complete despre furnizor, producător etc. În cazul pîinilor neambalate, aceste date trebuie să se regăsească în magazin, astfel încît consumatorul să ştie ce produs cumpără.