Protestul piloţilor Tarom a fost declanşat din cauza nemulţumirilor privind salariile şi noul contract colectiv de muncă, înregistrat fără să se ţină cont de revendicările lor, dar şi pe fondul unora privind managementul companiei, potrivit unor surse din rândul piloţilor. Conform acestora, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar şi de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la Inspectoratul Teritorial de Muncă noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerinţele piloţilor. O altă nemulţumire vizează nivelul salariilor, în condiţiile în care venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă. ”Deci netul unui pilot comandant nu depăşeşte 3.800 - 4.000 de euro, în timp ce un pilot Lufthansa are între 18.000 şi 20.000 de euro pe lună, iar unul de la Air France, între 10.000 şi 12.000 euro. La noi, toate negocierile au fost date la o parte”, au mai spus aceleaşi surse. Greva spontană a piloților de la Tarom s-a declanșat duminică, zi în care au fost înregistrate 12 curse întârziate și două zboruri anulate. În cursul zilei de luni, șapte zboruri ale companiei au fost anulate. De asemenea, compania aeriană Tarom a informat că alte patru curse, printre care trei externe, au fost anulate, iar alte patru au avut întârziere ieri, din cauza protestului. Reprezentanții Tarom au mai precizat că Ministerul Transporturilor a mediat, ieri, discuţiile dintre reprezentanţii companiei şi cei ai sindicatelor personalului navigant, pentru analizarea situaţiei. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat, în urma întâlnirii cu şefii şi sindicatele din Tarom, că trimite Corpul de Control la companie, pentru a vedea dacă există probleme de management, şi, de asemenea, că piloţii s-au angajat să asigure cursele următoare ale operatorului aerian. Până la remedierea situației, pasagerii curselor Tarom care vor avea întârzieri sau vor fi anulate beneficiază de asistenţă conform Regulamentului EC261/2004 privind drepturile pasagerilor. Pasagerii pot solicita informaţii prin agenţiile companiei sau prin call center, de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, şi sâmbătă, între orele 9.00 şi 14.00, la numerele de telefon 9361 (valabile pentru apeluri din Bucureşti) 021.204.64.64, 021.303.44.00 sau 021.303.44.44.