Piloţii care fac înconjurul lumii cu avionul Solar Impulse 2 au ajuns în Oklahoma

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Piloţii care fac înconjurul lumii cu avionul Solar Impulse 2 au ajuns în Oklahoma

Ştiință 13 Mai 2016 / 17:55 645 accesări

Avionul Solar Impulse 2 a aterizat la Tulsa (statul Oklahoma, centrul SUA) în cursul nopții de joi spre vineri, încheind astfel cu bine o nouă etapă din înconjurul lumii realizat de un aparat de zbor care folosește doar energie solară, transmite AFP. Avionul solar experimental, pilotat de elvețianul Bertrand Piccard, a aterizat la ora locală 23.17 (04.17 GMT) pe aeroportul internațional din Tulsa, după un zbor de 18 ore și 15 minute, venind din Phoenix (statul Arizona). Mai urmează una sau două etape în SUA până când aparatul va ajunge la New York, după care va traversa Atlanticul, până în Europa. Ulterior va părăsi vechiul continent, întorcându-se la locul de plecare, Abu Dhabi, de unde Bertrand Piccard și Andre Borschberg au pornit în ambițioasa lor călătorie la 9 martie 2015. Cei doi piloți stau la manetă cu rândul, etapă cu etapă. În timpul zborului, ei pot dormi doar intermitent, datele tehnice trebuind să fie verificate din 20 în 20 de minute. Niciunul nu este la prima încercare de acest fel. Piccard, de profesie medic, a efectuat în 1999 primul înconjur al lumii fără întrerupere în balon, în timp ce Borschberg are la activ multe acțiuni aventuroase. El a scăpat în ultimul moment de o avalanșă și a supraviețuit unui accident de elicopter. Înconjurul lumii la bordul avionului Solar Impulse 2 urmărește, în primul rând, să atragă atenția asupra folosirii energiei solare, chiar dacă cei doi piloți nu cred că va fi posibil în curând un avion solar comercial. Zborul între Japonia și Hawai, efectuat de Andre Borschberg, a durat 118 ore, nou record pentru un avion solar, după cele 76 de ore realizate de Steve Fossett în 2006. Echipa care însoțește Solar Impulse 2 în înconjurul lumii transportă, printre altele, un hangar gonflabil care poate fi instalat oriunde, pentru a proteja avionul la sol.



12