Pionierat MAE în sprijinul cetățenilor români din străinătate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Pionierat MAE în sprijinul cetățenilor români din străinătate

Justiție 04 Octombrie 2014 / 00:00 338 accesări

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a lansat, vineri, un nou sistem informatic consular care vine în sprijinul cetățenilor români aflați în străinătate, simplificând procedura de eliberare a unor documente. Potrivit secretarului general al MAE, Sorin Moise, proiectul are o perioadă de implementare de 18 luni și o valoare totală de 31.500.000 lei, din care finanțarea nerambursabilă din fonduri europene - 26.050.500 lei, adică un procent de 82,70%, în timp ce valoarea contribuției din partea Guvernului României este de 5.449.500 lei, adică 17,30%. În cadrul conferinței de lansare a sistemului, Moise a arătat că proiectul se adresează cetățenilor români din străinătate și va permite celor care solicită servicii consulare în domenii cum ar fi activitatea notarială sau actele de stare civilă, dar nu numai, să obțină documentele în timp mai scurt și fără birocrație. „Acest proiect va reduce la maximum procedura pe care cetățenii români trebuie să o parcurgă pentru a intra în posesia unui document din sfera activității notariale sau a unui act de stare civilă. Cetățeanul român va avea posibilitatea, de acasă sau dintr-un loc public unde există acces la internet, să parcurgă prin portalul care va fi operabil etapele prevăzute, de exemplu pentru emiterea unei procuri, astfel încât la sfârșitul acestei completări electronice (...) sistemul va da un OK de principiu", a explicat Moise. El a mai spus că, la finalul procesului, solicitantul de servicii consulare va primi o programare, se va prezenta la misiunea diplomatică sau oficiul consular și va ridica la data și ora fixate documentul cerut. "Față de situația actuală, când de multe ori e nevoie ca cetățeanul român să vină de mai multe ori la serviciul consular pentru a completa în bune condiții o formalitate sau alta, credem că e un pas important care îi va oferi solicitantului de servicii consulare, în primul rând, timpul de care este privat în prezent și (...) mulțumirea că statul român oferă un serviciu de calitate", a adăugat Moise. În opinia sa, proiectul este unul "revoluționar" și va plasa România în rândul statelor moderne. "Este un sistem pe care nu-l implementează aproape nimeni în lume, vom fi pionieri în acest domeniu și sperăm să fie un real succes", a susținut Moise. La rândul său, Bogdan Stănescu, director general al Departamentului Consular din cadrul MAE, a vorbit despre beneficiile pe care noul sistem le aduce pentru lucrătorii consulari. "Pentru lucrătorul consular, principalele avantaje vor fi, pe de-o parte uniformizarea, standarizarea serviciilor consulare. Vom putea avea un control strict și în timp real la toate serviciile consulare care vor fi efectuate. (...) Un alt beneficiu în favoarea lucrătorului consular îl va constitui eliminarea cu desăvârșire a unor proceduri birocratice (...) care mănâncă foarte multă energie și timp", a spus Stănescu. Proiectul, intitulat Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), este parte a unui program mai larg - Sistemul Informatic Integrat Consular (E-Cons). E-Cons mai cuprinde Sistemul Național de Informații privind Vizele (SNIV), Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor (E-viza), Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie (E-Pass) și Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS). Potrivit lui Bogdan Stănescu, E-cons va automatiza peste 95% din serviciile consulare.



12