Marele protest al transportatorilor români s-a încheiat după nici trei ore, reprezentanții confederației COTAR anunțând că au semnat un protocol cu Guvernul, întru modificarea Legii 38/2003, care reglementează transportul de persoane. „Din cadrul legii vor fi scose două sintagme („în mod repetat“ și „în mod permanent“), ceea ce le va permite autorităților să ia măsuri legale împotriva transportatorilor neautorizați și/sau nelicențiați. Cum am ajuns atât de repede la o înțelegere? Am cerut lucruri pertinente, nu bani sau subvenții. Nu pot spune că serviciul Uber va fi interzis, însă lumea care va transporta persoane va trebui să fie autorizată. Nu poți face transport virtual - închid ochii și mă trezesc la Constanța“, a declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. De cealaltă parte, compania Uber a transmis că aplicația sa oferă servicii fiscalizate - „Suntem pro-reglementare - ne dorim să funcționăm într-un cadru care definește serviciile noi, de tip Uber; vrem să colaborăm cu autoritățile românești și să găsim soluții de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene“. În comunicatul Uber se subliniază clar că serviciile sunt 100% fiscalizate - „Mii de șoferi parteneri Uber sunt înregistrați ca PFA sau SRL și plătesc taxe pentru veniturile generate. La rândul nostru, avem o subsidiară înregistrată în România, care virează bani la buget“. De notat că Uber nu se încadrează acum nici în legislația de taximetrie, nici în cea de transport public.