Compania Plafar, care a ieşit anul trecut din insolvenţă şi a pierdut şi propriul brand (Plafar), vândut de autorităţi în 2007 pentru un milion euro, nu va mai fi considerată companie naţională, având în prezent doar un punct de lucru, şi nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului şi cafelei. Rămasă fără dreptul de comercializare a produselor proprii, compania va fi tratată ca o simplă societate care nu mai desfăşoară activităţi de interes public naţional, potrivit unui document al autorităţilor. Societatea Naţională Plafar a fost înfiinţată în 1999, având ca obiecte principale de activitate producţia, industrializarea şi comercializarea la intern şi la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale şi acoperire teritorială la nivel naţional. În iunie 2007, statul a cedat brandul Plafar către reţeaua privată de farmacii Centrofarm, cu acţionariat străin. Cu datorii de 5,1 milioane lei, Plafar a intrat în insolvenţă în 2009, la cererea acţionarului său majoritar, Ministerul Economiei, procedură din care a ieşit în iunie 2012. Singura scăpare a companiei rămâne acum privatizarea.