Microsoft a prezentat noul media player portabil, Zune, ce permite transferul de fişiere muzicale în sistem wireless, sperînd că această opţiune va influenţa pozitiv cota de piaţă a companiei, în defavoarea firmei concurente Apple. Cel mai mare producător mondial de software afirmă că playerul muzical reprezintă prima etapă a planului său de a crea un brand în zona dispozitivelor portabile, precizînd că intenţionează să lanseze şi un telefon mobil marca Zune. Microsoft va lansa Zune, cu o memorie de 30 gigabytes şi un magazin online numit Zune Marketplace, în Statele Unite, în cursul sezonului de vacanţă din anul 2006.
Noul dispozitiv are o formă dreptunghiulară şi un aspect similar celui al playerului iPod, dezvoltat de Apple, culorile disponibile fiind negru, alb şi maro. Utilizatorii Zune pot efectua transferuri de fotografii sau fragmente muzicale de la un dispozitiv la altul, datorită unei conexiuni wireless, opţiune care diferenţiază playerul Microsoft de dispozitivul concurent iPod. Opţiunea wireless va atrage unii clienţi Apple, dar Microsoft va cîştiga cotă de piaţă în special în defavoarea altor producători de playere muzicale, precum Creative Technology şi SanDisk.
Prin intermediul dispozitivului iPod, Apple controlează peste 50% din piaţa internaţională a media playerelor digitale. Acesta a fost lansat în urmă cu cinci ani, astfel că obiectivul Microsoft de a devansa Apple nu va fi uşor de îndeplinit. Apple s-a extins dincolo de sfera muzicală, lansînd, săptămîna aceasta, un serviciu de descărcare de filme prin intermediul magazinului online iTunes, pe lîngă numărul mare de programe de televiziune la care utilizatorii au deja acces. Microsoft a anunţat că discută cu mai multe televiziuni importante şi studiouri de filme încheierea unui acord pentru distribuţia de fişiere video prin intermediul platformei Zune Marketplace.