Aerostar Bacău a cîştigat un contract al Ministerului Apărării (MAp) de peste 150.000 de euro, fără TVA inclus, avînd ca obiect furnizarea de anvelope pentru aeronavele de luptă MIG 21 Lancer. Astfel, MAp a achiziţionat anvelope principale, tip 800x200, şi anvelope de faţă, tip 500x180, echipate cu cameră, piuliţă, ventil şi căpăcel, pentru aeronavele MiG-21, valoarea tranzacţiei fiind de 654.850 de lei fără TVA. Conducerea MAp susţine că pentru atribuirea acestui contract a fost organizată o licitaţie la care s-au înscris trei firme. Totodată, reprezentanţii ministerului au explicat că numărul pneurilor achiziţionate nu poate fi făcut public deoarece astfel ar putea fi dedus numărul de avioane de luptă ale României, informaţia fiind clasificată. Mai mult, MAp a explicat că, în ceea ce priveşte plata produselor, aceasta va fi efectuată după livrare şi recepţie, iar fondurile necesare achiziţiei sînt cuprinse în bugetul de stat pe anul 2009 alocat Ministerului Apărării Naţionale. Statul Major al Forţelor Aeriene a recurs la executarea de reparaţii capitale la MIG-uri pentru a-şi îndeplini sarcinile asumate în cadrul NATO, operaţiunile de reparare a avioanelor, a motorului şi echipamentelor din compunerea acestora fiind executate de SC Aerostar SA Bacău, care deţine licenţă exclusivă în România. Constructorul avionului acordă o resursă tehnică totală exprimată în ore de zbor, cu condiţia efectuării reparaţiilor capitale, periodic. În urma efectuării unei reparaţii capitale avioanele pot executa un anumit număr de ore de zbor într-o perioadă de până la zece ani, fără însă a depăşi resursa totală acordată de constructor. Reparaţia capitală nu implică modificări constructive şi funcţionale ale sistemelor aflate în compunerea avionului, deci nu este vorba despre modernizare. Strategia de regenerare a resursei tehnice vizează păstrarea în serviciu a unui număr minim de avioane MiG-21 LanceR până în anul 2014, c]nd se preconizează operaţionalizarea noului tip de avion multirol.