Poșta Română a avut şi o reacţie în contextul acuzelor grave formulate de judecătorul de caz, în motivarea deciziei instanței, în dosarul fostului șef al companiei, Mihail Toader, potrivit căreia actuala conducere a Poștei nu se preocupă îndeajuns de patrimoniul companiei. „Managementul companiei folosește toate mijloacele legale avute la dispoziție pentru valorificarea creanțelor deținute împotriva tuturor categoriilor de debitori. Operatorul național de servicii poștale se implică activ în recuperarea tuturor prejudiciilor acordate prin hotărâri judecătorești, inclusiv a celor stabilite în dosarul la care judecătorul face referire explicit”, a declarat Alexandru Petrescu, într-un comunicat remis ieri presei. Reamintim că, potrivit motivării mai sus amintite, în privința acțiunilor de recuperare a pagubelor înregistrate, de la începutul acestui an s-au redobândit, prin proceduri de executare silită, peste 210.000 de lei, reprezentând 50% din totalul sumelor recâștigate în cursul anului 2014. Potrivit companiei, dosarul prin care a fost trimisă în judecată fosta conducere a Poștei a avut la bază plângerea penală formulată de companie și materialul documentar intern, atașat respectivei plângeri. În document, compania s-a manifestat în mod activ și s-a constituit parte civilă în procesul penal. Astfel, Poșta Română a alăturat acțiunea civilă de recuperare a prejudiciului înregistrat celei penale. Compania Națională Poșta Română este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională, în proporție de 75%, și de Fondul Proprietatea, în proporție de 25%. Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie.