Conducerea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), în prezenţa secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Marin Anton, a inaugurat, ieri, lucrările la podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Podul este construit la kilometrul 0 + 540, fiind finanţat din fonduri structurale UE, prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi. Lucrările trebuia să înceapă în toamna anului trecut, însă din cauza unor contestaţii la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului, demararea proiectului a fost întârziată mai bine de şase luni. Anton a declarat că acesta este primul proiect din Portul Constanţa finanţat cu fonduri europene. „Este o investiţie de aproximativ 35 de milioane de euro, care, odată finalizată, va rezolva problema traficului de mărfuri înspre şi dinspre Portul Constanţa”, a declarat Anton. Lucrările includ execuţia podului rutier peste canalul Dunăre – Marea Neagră, a viaductelor de acces la pod, a drumurilor de acces spre port şi pentru conexiunea cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa, precum şi a pasajelor de trecere la nivel cu calea ferată, parcările, clădirile de la porţile 7 şi 10 ale portului. „Podul rutier peste canal va fi amplasat în aval de ecluza Agigea, fiind necesar pentru a descongestiona traficul greu din zonele oraşului Constanţa. Această investiţie prezintă avantajul conectării părţii de Sud a Portului Constanţa cu autostrada Bucureşti-Constanţa, dar şi realizarea legăturii între cele două părţi ale portului, eliminându-se traficul greu din municipiul Constanţa”, a declarat directorul APMC, Ioan Bălan. Directorul general al societăţii Apolodor Cominpex SRL, executantul lucrărilor, Radu Ouatu, a declarat că materialele folosite pentru ridicarea podului vor fi 100% româneşti, singurul lucru importat fiind cablurile de susţinere a podului.