PODUL CU PROBLEME După 30 de ani de funcţionare fără niciun fel de reabilitare, Podul de la Agigea a dat, anul trecut, primele semne de slăbiciune. Autorităţile au luat măsuri, însă e nevoie de noi restricţii. Spre sfârşitul lunii septembrie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a venit cu soluţia închiderii podului pentru înlocuirea hobanelor, variantă pe care primăriile din zona de sud a judeţului nu au acceptat-o. Premierul Victor Ponta a fost cel care a mediat conflictul dintre autorităţi şi CNADNR, venind cu soluţia închiderii circulaţiei pentru vehiculele cu masă totală mai mare de 3,5 tone, inclusiv pentru mijloacele de transport în comun sau cele care transportă elevi. Premierul anunţa atunci că mijloacele de transport care au interzis pe pod vor folosi rutele ocolitoare, solicitând Consiliului Judeţean Constanţa suspendarea taxei de drum judeţean în perioada în care Podul de la Agigea este reabilitat, urmând ca prejudiciul creat prin neîncasarea acestei taxe să fie acoperit de la centru. În urmă cu două zile, CNADNR ne anunţa că în perioada 23-26 octombrie 2013, în intervalul orar 23.00 - 4.45, Podul Agigea se va închide temporar, din 15 în 15 minute, pentru a se întocmi un raport de evaluare a stării de degradare a podului şi pentru a demara testele de determinare a eforturilor în hobanele provizorii.
NOI RESTRICŢII Ieri, la sediul Prefecturii Constanţa, în urma unei şedinţe la care au participat reprezentanţii CNADNR, IPTANA SA şi primarii din sudul judeţului, au fost luate noi decizii în ceea ce priveşte restricţiile. „Cele trei zile în care se vor face testele vor rămâne în continuare cu restricţiile pe timp de noapte. După 26 octombrie, potrivit unui grafic stabilit de comun acord cu constructorul şi toţi factorii implicaţi, vor fi trei zile pe săptămână, una în weekend, când podul va fi închis traficului pentru câteva ore”, a declarat prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola. Specialiştii au explicat faptul că aceste închideri sunt necesare pentru a putea fi înlocuite câteva fascicule degradate. „Prima închidere a podului va fi de patru ore, în intervalul orar 9.00 - 13.00. În cele patru ore va fi scos fasciculul degradat. După două zile, la montarea fasciculului nou vom fi nevoiţi să închidem podul din nou pentru două ore, în intervalul orar 9.00 - 11.00. Prin aceste lucrări dorim ca, din ianuarie sau februarie 2014, să extindem restricţia de greutate, adică, în loc de maximum 3,5 tone, să putem permite trecerea podului pentru vehiculele de până la 5 tone”, a spus directorul adjunct al CNADNR, Cristian Andrei. El a adăugat că etapele de înlocuire a fasciculelor deteriorate sunt condiţionate de vreme. „Dacă vom avea vreme bună, fără vânt, şi vom înlocui opt fascicule, atât cât ne-am propus, atunci vom putea, din ianuarie, să permitem şi vehiculelor de până în 5 tone să treacă peste pod. Dacă nu, atunci probabil că vom menţine restricţiile existente deja”, a spus Andrei. Prefectul Bola a afirmat că graficul de închidere a podului pentru patru sau două ore va fi anunţat din timp, pentru a nu exista probleme.