De opt ani, municipalitatea a avut numeroase încercări de a preda către Ministerului Transporturilor (MT) podul IPMC pentru a fi reabilitat, având în vedere că este folosit de tirurile care doresc să ajungă în Portul Constanţa. De fiecare dată însă, conducerea Ministerului a găsit alte priorităţi decât reabilitarea podului. Degradarea continuă a podului a obligat municipalitatea să-l închidă traficului greu, care a fost deviat pe alte rute. Ieri, în ultima şedinţă a Consiliului Local Constanţa din acest mandat, s-a aprobat proiectul de trecere în administrarea MT a podului IPMC. “Avem la Ministerul Transporturilor un secretar de stat, Valentin Preda, care se ocupă de preluarea acestui pod şi de reparaţii. De fapt, vorbim de continuarea reparaţiilor la acest pod, începute înainte de venirea la putere a lui Băsescu, pentru a finaliza şi această arteră de circulaţie, la fel cum este cea spre Mangalia”, a declarat primarul Radu Mazăre. El a precizat că, pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a podului, ar fi necesare aprox. 6 milioane de euro, bani pe care îi va da MT. “Ministerul începuse în 2004 lucrarea, dar a stopat-o Băsescu pentru că “este de-al nostru, constănţean”. Eu cred că, în cel mult un an, lucrările pot fi finalizate. Constructorul trebuie plătit la zi, pentru că sunt plăţi neefectuate pentru lucrările din 2004, după care, probabil, tot el va continua lucrarea. De toate aceste chestiuni se va ocupa Valentin Preda, pentru a termina reabilitarea podului cu bani guvernamentali, aşa cum era şi normal. Eu sper ca acesta să fie transferul definitiv. Noi am mai încercat să facem acest lucru, dar nu a ieşit. Acum va ieşi”, a spus Mazăre.