Lucrările de asfaltare demarate vineri seara la Pasajul Rutier Filimon Sârbu, cunoscut şi sub denumirea de podul IPMC, s-au încheiat mai devreme decât se estimase. Astfel începând de duminică, la prânz , podul IPMC a fost redat circulaţiei. Contravaloarea lucrărilor efectuate de autoritatea locală s-a ridicat la 400.000 de lei. Viceprimarul Constanţei Decebal Făgădău a declarat că la pasajul rutier s-au început lucrările de consolidare în 2003. “În noiembrie 2004, lucrările au fost oprite, după efectuarea unor reparaţii de 4,5 milioane lei, din care au fost achitate doar 3 milioane de lei, lucrările fiind efectuate doar pentru partea mai veche a podului. În privinţa podului mai nou, în prezent vizat de lucrări de întreţinere, expertul a estimat, la o primă vedere, că ar fi nevoie pentru reparaţii capitale de 4 milioane de lei”, a declarat Făgădău. El a atras atenţia Guvernului că podul IPMC este o cale de acces către Portul Constanţa, Port care este al României, nu doar al Constanţei, astfel că investiţia ar trebui făcută de Ministerul Transporturilor. Făgădău a subliniat că guvernul nu numai că a refuzat să aloce fonduri pentru reabilitarea podului IPMC, dar a alocat municipiului Constanţa zero lei pentru infrastructura rutieră. „Podul IPMC suferă de un fenomen de tixotropie. El intră în vibraţii, generează un fenomen de diluare, de transformare în gel a bitumului, care duce la formarea craterelor în asfalt. Fără o investiţie de fond, lucrările actuale vor ţine până la anul”, a declarat viceprimarul.