Primăria Constanţa demarează, joi noapte, lucrările de asfaltare a carosabilului pe tronsonul circulabil al podului IPMC. Purtătorul de cuvînt al municipalităţii, Liviu Tramudana, a declarat ieri că podul rutier va fi închis, joi noapte, pentru lucrări de frezare a părţii carosabile, urmînd să fie redeschis circulaţiei vineri dimineaţă, cu limitări de viteză. De vineri noapte însă, circulaţia rutieră pe pod va fi sistată pînă la finalizarea lucrărilor, care s-ar putea întinde pe tot parcursul week-end-ului, chiar şi în primele zile ale săptămînii viitoare, întrucît executarea lucrărilor de asfaltare depinde de condiţiile meteorologice. Lucrările de reabilitare a carosabilului de pe podul IPMC nu fuseseră proiectate de autoritatea locală pentru acest an, întrucît, în urma unor discuţii care au avut loc la nivel înalt, conducerea Ministerului Transporturilor a dat asigurări reprezentanţilor Primăriei Constanţa că va prelua podul în administrare şi îl va reabilita cu fonduri guvernamentale. Amintim că, în 2004, Guvernul PSD a finanţat demararea lucrărilor de reabilitare a podului. În fapt, aşa-numitul pod IPMC este format din două poduri separate, construite unul lîngă altul. Primul a fost dat în folosinţă în 1965, iar cel de-al doilea, în 1985. În 2004, Ministerul Transporturilor a aprobat alocarea a 130 de miliarde de lei pentru repararea podului vechi, a cărui structură de rezistenţă trebuia ranforsată. Lucrările au demarat pe tronsonul reprezentat de podul vechi, carosabilul a fost decopertat şi s-a început înlocuirea grinzilor de susţinere însă, în 2005, cînd Alianţa DA a ajuns la Guvernare, finanţarea de la centru a fost sistată. În ultimii ani, Consiliul Local şi Primăria Constanţa au făcut demersuri la Bucureşti pentru reluarea lucrărilor, însă abia anul trecut, după despărţirea cu cîntec a aliaţilor portocalii, noul ministru al Transporturilor, Ludivic Orban, a promis că va finanţa din nou lucrările. Consiliul Local a propus anul trecut o formă administrativă privind finanţarea de la centru, care însă nu a fost agreată de Ministerul Transporturilor. Pe 27 februarie, CLM a emis o nouă hotărîre privind trecerea podului, pentru reabilitări, în administrarea Ministerului, însă hotărîrea nu a primit încă avizul de legalitate al Prefecturii Constanţa, pentru a putea fi trimisă la Guvern. În baza hotărîrii avizate de Prefectură, Guvernul va prelua podul IPMC în administrare, urmînd ca, odată îndeplinită această formalitate, să fie organizată o nouă licitaţie de execuţie a lucrărilor. Întrucît organizarea licitaţiei durează cel puţin 53 de zile, conform legislaţiei în vigoare, şi pe fondul degradării accentuate a carosabilului, primarul Constanţei, Radu Mazăre, şi municipalitatea au decis să aloce (pentru ultima dată înainte de reabilitarea integrală cu fonduri de la centru) sume de la bugetul local, pentru asigurarea unor condiţii normale de trafic pe tronsonul de pod care nu a fost încă închis circulaţiei rutiere.