Podul suspendat de la Brăila va costa două miliarde de lei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Podul suspendat de la Brăila va costa două miliarde de lei

30 Aprilie 2017 / 12:47 1059 accesări

Cu o valoare de 2,02 miliarde de lei (aproximativ 500 de milioane de euro), podul suspendat de la Brăila va fi cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani, se arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Anunțul de licitație pentru această lucrare (proiectare + execuție) este postat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani. După ce va fi construit, construcția se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 de metri).

Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat pe 28 aprilie și poate fi vizualizat în SEAP. CNAIR a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16.00.

„Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel, 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garanție va fi de minimum 60 de luni”, precizează CNAIR.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi execuția drumului principal, Brăila-Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan-Măcin.

Potrivit CNAIR, sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială.

Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Drumul principal Braila-Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30 - unde drumul traversează fluviul Dunărea - se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Traseul include o ramificaţie pe direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan-Măcin (DN22).

Iar drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu câte o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin, se mai arată în comunicatul CNAIR.

Taguri articol


12