Polița RCA, scumpită din prostie!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Aberații legislative

Polița RCA, scumpită din prostie!

Economie 14 Decembrie 2016 / 16:44 958 accesări

Șeful Asociației Service-urilor, Cristian Muntean: „Egalizarea claselor de bonus/malus e o modificare lose-lose - absolut nimeni nu câștigă!“

Șeful Asociației Service-urilor, Cristian Muntean: „Egalizarea claselor de bonus/malus e o modificare lose-lose - absolut nimeni nu câștigă!“

Conform noilor reguli, un șofer fără nicio daună va plăti cu 16% mai mult pentru o poliță RCA

Conform noilor reguli, un șofer fără nicio daună va plăti cu 16% mai mult pentru o poliță RCA

Superficialitatea tipică a românului și neînțelegerea mecanismelor din asigurări au dus la o schimbare de tot râsu'-plânsu' a poliței RCA - egalizarea claselor de bonus/malus. Pe scurt, șoferii fără nicio daună nu vor mai primi o reducere maximă de 50% din tariful de bază, ci doar una de 34%, iar cei care fac daune vor fi „accidentați“ și mai grav la buzunar. De ce? Pentru că așa au vrut transportatorii, deși, culmea, schimbarea legislativă nu îi avantajează absolut deloc... Nici asigurătorii nu câștigă, nici statul, nici ASF, nici mama, nici tata, nici mediul înconjurător. Nimeni! Și-atunci de ce intră-n vigoare noile reguli de la 23 decembrie? Pentru că România, d-aia.

DE CE? DE D-AIA! Din ciclul „Hai să mai schimbăm ceva, nu știm ce, dar e cazul“, transportatorii români au impus, via presiuni și amenințări cu blocajul general, un nou sistem de bonus/malus în asigurări. Mai exact, au cerut (mult spus - n.r.) o egalizare - opt clase de bonus (față de 14 acum) și opt clase de malus. La prima vedere, sună bine. La o analiză atentă, însă, devine cât se poate de clar că toată lumea este dezavantajată. Atenție - TOATĂ lumea! Nu doar oamenii obișnuiți, nu doar transportatorii, nu doar asigurătorii, nu doar statul. Nu. TOA-TĂ LU-MEA! Aici te întrebi, evident, de ce naiba s-a cerut schimbarea asta? Din păcate, nu există niciun răspuns logic. E pur și simplu superficialitate românească în toată splendoarea ei, dublată, probabil, de foamea de atenții/bani a unor politicieni. „S-a pornit de la o premiză greșită, de la o analiză superficială, ajungându-se la un număr egal de clase bonus/malus. Dar cine înțelege mecanismele financiare din asigurări știe că, pentru șoferi, era mai bine să rămână mai multe clase. Acum, intri ușor în bonus și la fel de ușor în malus. Asta nu avantajează pe nimeni, nici măcar pe transportatori. Și este inițiativa lor... A fost foarte greu, spre imposibil, să le explicăm că e genul de schimbare lose-lose, din care toată lumea pierde“, a declarat, pentru „Telgraf“, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean, precizând că modificările legislative vor intra în vigoare rapid, din 23 decembrie. Iată și un exemplu - șoferii fără accidente vor beneficia de o reducere maximă de 34% din tariful de bază, conform noii legi, față de 50% în trecut. Practic, un șofer cu un istoric curat, fără accidente, va plăti cu 16% mai mult pentru o poliță RCA.

CAZURI EXTREME

Brokerii de asigurări constănțeni punctează că în România există circa cinci milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune (într-un an); restul beneficiază de o reducere, încadrându-se într-una dintre cele 14 clase de malus. Noile norme îi lovesc puternic și pe șoferii neatenți - o daună soldată cu vătămări corporale îi aruncă șase categorii de malus mai jos, ceea ce se traduce într-o poliță mai scumpă cu... 80%! „Și încă ceva. Pentru polițele de-o lună nu va mai putea fi aplicat deloc sistemul de bonus/malus, pentru că nu sunt suficiente clase... Se scade cu două puncte per daună și, în acest context, ai avea nevoie de 32 de clase ca să poți face RCA de 30 de zile mai ieftin. Asta e, transportatorii sunt o forță și știu că fără ei nu se poate. Oricum, probabil că mulți constănțeni nici nu-și vor mai face asigurare, dacă au nevoie de polițe doar pentru 30 de zile“, a comentat, pentru „Telegraf“, un broker local de asigurări. Sunt totuși șanse ca această eroare să fie corectată, notează șeful ASSAI - „Sunt multe aberații în OUG privind RCA care trebuie eliminate. Vom face asta prin legea RCA, aflată în Parlament“.

Taguri articol


12