Companiile de telefonie din Marea Britanie cer poliţiei circa zece milioane de euro pe an în schimbul accesului la informaţii despre clienţii lor. Companiile păstrează înregistrările referitoare la data, durata apelurilor telefonice şi numerele contactate, dar nu şi la conţinutul convorbirilor. Au, de asemenea, informaţii vitale despre localizarea unui telefon mobil într-un anumit moment, care poate fi accesat de poliţie pentru a-şi face o idee despre intenţiile suspectului. Forţele de poliţie cheltuie pînă la zece milioane de euro anual pentru a accesa aceste date. Detaliile au fost cruciale în condamnarea ucigaşului de la Ipswich sau în identificarea persoanelor implicate în atacurile teroriste eşuate din Londra.
Vodafone, O2 şi T-Mobile percep însă o taxă în schimbul accesului la aceste date, care se ridică la aproximativ 170.000 de euro pe săptămînă. Aceasta se adaugă sumei de nouă milioane de euro plătită deja de Ministerul de Interne companiilor de telefonie mobilă pentru a stoca informaţii despre clienţii lor pentru cel puţin un an, în vederea accesării lor de către poliţie şi MI5.